Radek Novák

vedoucí katedry logistiky FPH, VŠE v Praze, člen redakční rady

doc. Radek Novák

RSS

Co si dopravci MKD nemusí nechat líbit

Dotazy týkající se požadavků na vyšší limit dopravců MKD než ten, jaký je běžně používán, bývají v současnosti časté. Čím dál častěji se...
2. 3. 2022 ▪ 2 min. čtení

Změna limitu odpovědnosti dopravce MKD?

V loňském roce jsme si připomněli již 65. výročí existence bezesporu nejvýznamnější mnohostranné mezinárodní úmluvy v mezinárodní silniční...
2. 3. 2022 ▪ 6 min. čtení

V čem spočívá přidaná hodnota zasílatele?

S problematikou přepravní smlouvy a jejích různých problémových okruhů, kterou jsem popisoval v letošním čísle 3 v článku "Udaná cena zásilky a...
5. 5. 2021 ▪ 5 min. čtení

Právní ukotvení elektronického NL CMR

Od roku 2011 je možné využít nejdůležitější dokument v mezinárodní silniční nákladní přepravě – nákladní list CMR – i elektronicky. Vystavení...
27. 7. 2020 ▪ 8 min. čtení

Zákazy jízd ohrožují české kamiony

Vláda chce v Česku zakázat jízdy kamionů téměř na celou neděli. To by mohlo dále snížit konkurenceschopnost tuzemských nákladních dopravců,...
18. 11. 2019 ▪ 6 min. čtení

Debata o nové dopravní normě

Některá ustanovení Úmluvy o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní přepravě (Úmluva CMR) se od počátku letošního roku vztahují také...
18. 6. 2019 ▪ 2 min. čtení

Systém TIR a jeho změny

Mezinárodní kamionová doprava prováděná na základě Celní úmluvy o mezinárodní přepravě zboží na podkladě karnetu TIR (Úmluva TIR) představuje...
16. 11. 2017 ▪ 6 min. čtení

Proměny zasílatelské smlouvy

Forma zasílatelské formy a její náležitosti prošly před časem zásadní změnou. Tento článek, který navazuje na pojednání z minulého vydání...
4. 11. 2016 ▪ 13 min. čtení

Kontaktní centrum výloha vaší společnosti

V 80. letech minulého století jsem měl svou první zkušenost s "kontaktním centrem". Ta spočívala v telefonátu do průmyslového podniku: paní,...
14. 10. 2009 ▪ 5 min. čtení