Jak vylepšit smlouvy o dílo v IT Přístup k softwaru jako k nehmotnému stroji umožňuje aplikovat nástroje, které zajistí, že si objednatel a zhotovitel budou rozumět. 9. 2. 2021 ▪ 13 min. čtení
Stroj na výrobu písemností Technologie automatizovaného vytváření dokumentů zvyšuje produktivitu a kvalitu právní práce. Šetří čas jak při vytváření, tak i při správě... 12. 1. 2021 ▪ 8 min. čtení
Méně textu, méně námahy V závěrečném díle seriálu o přístupném psaní si popíšeme zásadu úspornosti. Kvalitu textu můžeme jednoduše zvýšit i tím, že toho napíšeme méně. 3. 7. 2020 ▪ 6 min. čtení
Jak na text, který stačí přečíst pouze jednou Ve čtvrtém dílu seriálu o přístupném psaní rozebereme zásadu souslednosti a její pravidla. 5. 6. 2020 ▪ 6 min. čtení
Jak psát texty čtené "jedním dechem" Ve třetím dílu seriálu o přístupném psaní rozebereme základní pravidla, která zajišťují soudržnost textu. 7. 5. 2020 ▪ 8 min. čtení
Ujednocenost textu usnadňuje jeho pochopení V prvním dílu série článků o přístupném psaní jsme si představili nejdůležitější zásadu – zásadu jasnosti a srozumitelnosti. Nyní se blíže... 3. 4. 2020 ▪ 8 min. čtení
Pište jasně a srozumitelně Jak psát, aby se to dalo číst. Takový je název nového seriálu Právního rádce. Postupně vás seznámí s pěti zásadami přístupného psaní. 6. 3. 2020 ▪ 8 min. čtení
Krátké věty, základ srozumitelného textu Jasně a srozumitelně sepsaný text šetří čas a peníze. Aby byl písemný právní projev přístupný, stačí se řídit několika jednoduchými zásadami. 11. 10. 2019 ▪ 11 min. čtení
Naučte se vyjadřovat tak, aby vám lidé rozuměli Jak správně napsat věty vyjadřující základní právní jednání, aby byly maximálně srozumitelné? Stačí dodržet několik základních pravidel. 14. 6. 2019 ▪ 12 min. čtení
Jak psát, aby se to dalo číst? Právo by pro všechny jeho uživatele mělo být přístupné. Právní texty by měly být přesné, jasné a jen v takovém rozsahu, jaký je nezbytně třeba. 11. 11. 2016 ▪ 18 min. čtení
Členění obchodní smlouvy na příkladu SLA Každá smlouva v sobě zahrnuje několik oblastí práv a povinností smluvních stran a její text by měl být pro uživatele co nejpřístupnější. K tomu... 9. 10. 2015 ▪ 15 min. čtení
Pojem IT služby pod drobnohledem V dnešní době je každý z nás smluvní stranou některé smlouvy o poskytování služeb IT. S jakými problémy se může zákazník při definování služeb v... 12. 6. 2015 ▪ 8 min. čtení