Ukázal to průzkum, o jehož výsledcích v těchto dnech informovala Evropská komise.

Průzkumu se zúčastnily Austrálie, Belgie (Vlámsko), Brazílie, Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Irsko, Island, Itálie, Jižní Korea, Litva, Maďarsko, Malajsie, Malta, Mexiko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Turecko. V každém státě se ho zúčastnilo kolem 200 škol.

Přibližně 38 procent dotázaných učitelů v průzkumu řeklo, že v jejich škole není dostatek kvalifikovaných pracovníků. Zatímco v Polsku se to týkalo 12 procent škol, v Turecko přibližně 78 procent. Na Slovensku, podobně jako ve Španělsku či v Itálii, si zase více než sedm učitelů z deseti stěžovalo, že jim vyrušování žáků v hodině narušuje výuku. V Austrálii, v Dánsku či v Irsku více než devět učitelů z deseti prohlásilo, že za zlepšení kvality své výuky neočekávají žádnou odměnu.

Slovenský eurokomisař Ján Figeľ, pod něhož v Evropské komisi spadá oblast školství, poznamenal, že podle odhadů je v EU zhruba 6,25 milionu učitelů. Podle něj je třeba, aby se nejen zlepšily podmínky jejich odborné přípravy, ale i pracovní podmínky.

Zdroj: čtk