Na repliky teplických dresů už se za patnáct prvoligových sezon tiskla různá jména - Verbířové, Horváthové, ale i Honzové nebo Jirkové. Teď se mohou pracovníci tiskárny učit i exotickým jménům. "Nakagawa, Nishikawa, Iminishi, Jamamoto," četl polohlasem obchodní ředitel klubu Petr Heidenreich při projíždění tabulky, která nedávno dorazila spolu s objednávkou.

Repliky dresů po něm chce zhruba 100 fanoušků z Japonska i tým z amatérské belgické soutěže. Zájem zřejmě souvisí s tím, že klub vlastní belgicko-japonský sklářský koncern AGC.

Zájem je prý ale i o originální jména českých hráčů; třeba o to patřící stoperovi Michalu Smejkalovi. Dresy, jichž má být zhruba sto, se teprve připravují do výroby.

Takový počet dresů přitom někdy prodává na českém trhu celý rok. "Běžně se v kusovém prodeji ročně prodá 100 až 200 dresů. Víc to bývá, jen když přijde nějaká partnerská firma, která to dává svým zákazníkům jako benefit," řekl Heidenreich. Teplice totiž sice v Česku patří mezi silnější regionální kluby, s fanouškovským zázemím Sparty nebo Slavie se ale srovnávat nemohou.

Zájem zřejmě souvisí s tím, že teplický klub vlastní belgicko-japonský sklářský koncern AGC. "Japonci to vnímají tak, že AGC má v Evropě fotbalový klub, který dosáhl nějakých výsledků. Mají o něm informace a dělají to z hrdosti na svou firmu," odhadl personální ředitel českého AGC Libor Sehnal.

Japonci za dresy platí standardní cenu - v e-shopu stojí jeden dres 790 korun, k tomu poštovné. Adresátem bude jeden fanoušek, který pak dresy rozešle ostatním. Podle Sehnala navíc možná budou další objednávky následovat.

Klubu pomáhá to, že se čas od času probojuje do evropských pohárů, v Japonsku si navíc získal pozornost i angažováním útočníka Osamy Elsamniho. Dnes třiadvacetiletý talent přišel do Teplic začátkem roku 2009, jenže se i vinou zranění kolena moc neprosadil a vrátil se zpátky domů. O tom, že si jeho evropská anabáze získala pozornost, svědčí i dopodrobna vedený profil na Wikipedii, jaký by mu mohla většina českých hráčů jen závidět.

Vedle Japonska půjde před letošními Vánocemi jedna kompletní sada teplických dresů i do Belgie. Návaznost na vlastníka je opět zřejmá. "Lidé z belgické továrny hrají nějakou nižší soutěž, a protože chtějí mít na dresech logo firmy a zároveň sledují i Teplice, objednali si právě je," popsal Sehnal.