Po sedmi letech spolupráce přišel český fotbal o jednoho z největších partnerů. Česká spořitelna končí se sponzorováním Fotbalové asociace ČR. V pátek potvrdila, že neprodlouží smlouvu, která vypršela na konci roku 2012.Podle předseda Miroslava Pelty to však nebude citelná rána, navíc chce na uvolněné místo přivést podobně silného partnera.

"Věděli jsme, že smlouva vypršela, a obě strany pokračovaly v jejím plnění. Náš partner si dal čas na definitivní rozhodnutí, které nyní přišlo," řekl v prohlášení Pelta. "Byli jsme připraveni na obě varianty, rozpočet se nám podaří naplnit i tak. Máme rezervy, navíc hodláme uvolněné místo zaplnit jinou podobně silnou společností. Český fotbal má velký potenciál a je stále konkurenceschopný i na mezinárodní úrovni, kde má nadále dobré jméno," dodal.

Česká spořitelna se k ukončení spolupráce rozhodla kvůli změně sponzorské strategie v oblasti sportu a chce nadále podporovat cyklistiku, atletiku a rodinné lyžování.

"Od roku 2006 jsme byli oficiálním partnerem české fotbalové reprezentace a podporovali jsme tak sport na nejvyšší úrovni. Spolupráce pro nás byla přínosná a jsem velmi rád, že jsme byli u národního týmu, a to nejen v časech dobrých, ale i v těch horších. Nadále našim fotbalistům přejeme mnoho úspěchů," řekl ředitel marketingu České spořitelny Daniel Šturm.

Česká spořitelna byla jedním z hlavních partnerů FAČR od roku 2006, kdy nahradila jiný finanční ústav a pojišťovnu ING. Vedle reprezentace a Fanclubu reprezentace byla generálním partnerem juniorských výběrů včetně jednadvacítky, juniorské ligy a také projektu "Fotbal pro všechny", který na mezinárodním poli zastřešuje Evropská fotbalová unie.

Na mládež dávala polovinu svého sponzorského příspěvku, který nebyl oficiálně zveřejněn, podle odhadů médií se však pohyboval kolem 30 milionů korun.

Aktuálně mezi hlavní partnery FAČR patří společnosti Gambrinus, T-Mobile, Hyundai, Puma či Hörmann.