Organizátor akce Česká sportovní je smířen s tím, že na rozdíl od duelů New Yorku Rangers s Tampa Bay před dvěma lety O2 arena nebude tentokrát zcela zaplněná. Na sobotní vystoupení bylo zatím prodáno 90 procent vstupenek, na neděli je ještě volná v libeňské hale čtvrtina míst.

"Vstupenky ještě jsou, ale jak se akce blíží, tak prodej narostl. Nemůžeme tvrdit, že obě utkání budou vyprodaná, ale sobota bude určitě plná. Jsme rádi, protože chceme, aby to, co děláme s NHL dobře vypadalo," řekl na setkání s novináři šéf projektu NHL v České sportovní Vladimír Šafařík.

Před dvěma roky bylo na klání Rangers s Tampou Bay byla v libeňské hale zcela vyčerpána kapacita hlediště pro tyto duely 17.085 příznivců. A letos byly ceny vstupenky sníženy zhruba o polovinu. "V roce 2008 byla situace zcela jiná, protože se hrála NHL v Praze poprvé. Navíc na soupisce Rangers byl ještě v době prodeje Jarda Jágr a bylo vyprodáno během dvou dnů," doplnil Šafařík.

"Hokej začátku sezóny"

Při premiérovém startu NHL v Praze podle něj měli fanoušci z NHL přehnaná očekávání. "Většina veřejnosti si myslí, že hokej v NHL je to, co je vidět ve zprávách. Skvělé góly, bitky, ale jak říkali odborníci, hrál se typický hokej začátku sezony," doplnil Šafařík. Zatímco před dvěma lety stály lístky 1990 až 7900 korun, tentokrát bylo rozpětí stanoveno na 990 až 3990 korun. Nejdražší VIP balíčky stojí nyní 7990 korun, minule to bylo o pět tisíc více.

Nejlevnější vstupenky do čtyř sektorů v horním patře O2 Areny za necelou tisícovku rychle zmizely i letos. "Nejvíce zůstává volných vstupenek za v sedmé kategorii za 1490 korun a ve druhé kategorii za 3490 korun," doplnil Šafařík. "Není to málo peněz, ale každý si musí uvědomit, že NHL je nejslavnější soutěž na světě. Cítíme hrdost, že sem vůbec můžeme týmy do České republiky přivést. Nepodařilo se to moc státům a moc lidem."

Boston přiletí do Prahy už v neděli, Phoenix v pondělí a budou se celý týden v tuzemsku před startem připravovat. Organizátoři doufají, že i samotný pobyt klubu na české půdě ještě zvýší zájem o zápasy. "Spousta lidí létá do zámoří, kupují si letenky, drahé vstupenky a jsou z toho nadšení. My přivážíme NHL lidem na podnosu, domníváme se, že úroveň hokeje bude dobrá, Boston a Phoenix hrály v minulé sezoně velmi dobře," podotkl Šafařík.

Ztráta podniku prý nehrozí

I v případě, že se zápasy nepodaří vyprodat, nečeká, že by to nějak negativně ovlivnilo postoj NHL k dalším projektům v Česku. Česká sportovní už dříve naznačila zájem v budoucnu organizovat i venkovní zápas slavné soutěže. "Stává se to v základní části i ve Spojených státech a Kanadě, takže nečekáme kritiku, jestli vyprodáno nebude," doplnil Šafařík.

Akce, která má stejně jako v roce 2008 rozpočet okolo sta milionů korun. by pro organizátora v takovém případě neměla skončit ani ztrátou. "Děláme to dohromady s NHL. Myslím si, že to dobře dopadne," prohlásil Šafařík. Pořadatel musí pro kluby vytvořit všechno potřebné zázemí pro pobyt, trénink i zápasy, obstarat dopravu a zaplatit mu ušlý zisk za jeden zápas. "Jde o průměrný zisk z jednoho domácího zápasu plus deset procent navíc," vysvětlil marketingový ředitel České sportovní Jiří Mazánek.