Někteří prodejci elektřiny se klamně vydávají za zástupce velkých distributorů, aby si získali důvěru klientů.

Potvrzuje to podrobný manuál a osnova prodejního rozhovoru, které HN získaly od bývalého zaměstnance Českého energetického centra. Ten se rozhodl práci pro firmu ukončit, protože nesouhlasil s některými praktikami, které používá.

"Neměl jsem na to prostě žaludek," říká pro HN.

Prodejce měl ze školení instrukce, aby se vydával za zástupce Pražské energetiky (PRE), tedy aktuálního dodavatele elektřiny. S PRE přitom České energetické centrum nemá nic společného.

 

 

S podobnými praktikami se setkali i klienti dalších velkých distributorů, jako jsou ČEZ nebo E.ON.

Z dokumentu přiloženého pod článkem, je mezi záplavou hrubých chyb vidět podrobná osnova, jak psychologicky klienta zpracovat.

"Provádíme pouze optimalizaci..."
"Elektřina nebude rychlejší ani svítivější, ale poznáte to na faktuře..."
"Počkejte, podívám se, zda máte na slevu nárok..." - Takové jsou osvědčené fráze prodejce.

"O problému víme a snažíme se jej nyní řešit," řekl HN René Grebeň, ředitel Českého energetického centra. "Kompletně jsme předělali způsob kontroly našich obchodníků a nyní ho uvádíme do praxe." Že by ale takto vypadaly standardní pokyny prodejců, ředitel popírá.

"Určitě to není náš oficiální školící materiál. Může to ale být manuál, který je použit nějakou obchodní skupinou a tam také vzniknul," dodává Grebeň.

Letos do září změnilo dodavatele elektřiny 350 tisíc domácností, což je více, než za dva předchozí roky dohromady.

 

 

Vhodně zvolenou změnou dodavatele je možné ušetřit, na druhou stranu se ale množí i případy klientů, kteří si naopak pohorší a firmám se upíší na řadu let, protože nedostali úplnou informaci či dokonce byli ke změně zmanipulováni zcela lživou informací - třeba že jejich velký distributor končí.

Potvrzují to i zkušenosti čtenářů IHNED.cz, které zveřejnili v diskuzi na toto téma.

Je otázkou, do jaké míry jsou dané praktiky firemní politikou a do jaké míry excesy samotných prodejců, kteří jsou na přetahování klientů finančně motivováni.

Pro zvětšení dokumentu na něj klikněte:

null null