Strategie jako iterativní smyčka V ideálním světě mohou manažeři formulovat dlouhodobou strategii, metodicky ji implementovat a udržet získanou konkurenční výhodu. Realita však... 13. 12. 2007 ▪ 6 min. čtení
I management vyžaduje inovaci "Moderní management lidstvu hodně dal, ale také vzal a stále bere. Nyní je na čase znovu promyslet principy a postupy moderního managementu,... 14. 12. 2007 ▪ 10 min. čtení
Podnikatelský inovační ekosystém Má-li dojít k úspěšnému/komerčnímu využití výsledků přírodovědného výzkumu v řízení a podnikání, musí být vybudován podnikatelský inovační... 14. 12. 2007 ▪ 7 min. čtení
Zásady úspěchu podnikatelského ekosystému K zabezpečení účelné koordinace fungování podnikatelského ekosystému je s výhodou možné dospět ve třech základních etapách. 14. 12. 2007 ▪ 5 min. čtení
Manažerský model Beyond-Budgeting Mimořádně úspěšné firmy jako je Toyota, Dell nebo Aldi zaměřují svoje procesy důsledně na zákazníka. Používají přístup, který dostal název... 13. 12. 2007 ▪ 8 min. čtení
Hlavní nebezpečí fúzí Jack a Suzy Welchovi radí čtenářům Wirtschaftswoche ve věci strategie při převzetí jiného podniku. 14. 12. 2007 ▪ 3 min. čtení
Porter versus Anti-Porter Ačkoliv je Michael Porter považován za světového guru strategie a strategického řízení, nelze s ním ve všem souhlasit.*) 9. 11. 2007 ▪ 3 min. čtení
Strategické hry v podniku Strategické hry jsou obvykle užívány armádou, ale překvapivě často se využívají i v podnikové sféře. 9. 11. 2007 ▪ 3 min. čtení
Systémové inovace pro svět zítřka Deviza budoucnosti zní: Zásadně navrhovat zcela nová řešení místo neustálého vyvíjení již existujících produktů. 9. 11. 2007 ▪ 7 min. čtení
Standardy kvality v praxi Výkonný manažer často vnímá kvalitu jen jako výsledek úsilí lidí v modrých pláštích. Tento dojem může být ještě znásoben po absolvování "školení... 9. 11. 2007 ▪ 5 min. čtení
Co s vynálezem a jak s ním začít podnikat Vlastníte nějaké inovační technické řešení, jako je vynález nebo užitný vzor, a hodláte s ním podnikat? Zde je několik užitečných rad. 11. 10. 2007 ▪ 20 min. čtení
Má váš nápad na nový výrobek naději na úspěch? Můžete si myslet, že návrh nového produktu je dobrá věc, ale ve skutečnosti se ukáže, že pro tento produkt neexistuje trh. 12. 10. 2007 ▪ 3 min. čtení
Nová strategie pro globální éru Globální éra vyvolává podstatné změny v myšlení a v praxi podnikání a podnikového řízení. Mění se i kritické oblasti strategického řízení. 12. 10. 2007 ▪ 4 min. čtení
Strategie jako proces dohody O problémech tvorby a realizace firemní strategie existuje spousta manažerské literatury. Zde je stručný pohled praxe. 7. 9. 2007 ▪ 3 min. čtení
Podnikání s využitím inovačního rojení Při povrchním pohledu na principy fungování inovačního rojení (IR) lze tuto koncepci označit za příliš abstraktní a nerealistickou. Nicméně... 7. 9. 2007 ▪ 11 min. čtení
Jak dál v reklamním průmyslu? Růst reklamního průmyslu se v posledních letech zpomalil. Nehrozí mu krize podobná té, jaká probíhá v průmyslu hudebním? 7. 9. 2007 ▪ 5 min. čtení
Pět osudných chyb v reklamních textech... Je pravděpodobné, že i vy se dopouštíte některých z pěti osudných chyb při sestavování dopisů zákazníkům a v dalších textech reklamní povahy.... 7. 9. 2007 ▪ 2 min. čtení
...I v komunikaci se zákazníky Píšete-li zaměstnancům, obchodním partnerům nebo zástupcům veřejnosti, používejte stejné zásady jako při komunikaci se zákazníky a vyhněte se... 7. 9. 2007 ▪ 1 min. čtení
Management a marketing v praxi neziskových organizací Již 2. rozšířené vydání této publikace Ing. Evy Šimkové, Ph.D., odborné asistentky Pedagogické fakulty, může nalézt širší okruh čtenářů než jaký... 10. 8. 2007 ▪ 2 min. čtení
Inovační aktivity nepodnikatelských organizací Názor, že tvorba inovací je výhradní doménou podnikatelských subjektů, a netýká se tudíž NPO, je nejen mylný, ale i nebezpečný. 10. 8. 2007 ▪ 9 min. čtení