Nedostatek uznání je jedním z faktorů, které demotivují zaměstnance. Odměňování by mělo být ve firmách přirozené. Jakkoli otřepaně to může znít, peníze skutečně nejsou všechno. Jak uvádí informační portál www.insite.cz, mnohdy zaměstnance více motivuje takříkajíc dobré slovo, zájem a slušnost nadřízeného. Zaměstnanci, kteří chodí monotónně do práce a pobírají stále tentýž plat, ztrácejí motivaci, zájem i náladu. Manažeři se jim pak musejí stále více věnovat.

Věnovat se zaměstnancům však neznamená projevovat nespokojenost či agresivitu nad jejich negativním přístupem. Naopak to musí spočívat ve snaze ocenit jejich práci a obecně s nimi komunikovat o jejich problémech. Základní chyba spočívá v tom, že manažeři začínají komunikovat s podřízenými až ve chvíli, kdy se podřízení dopustí nějaké chyby. Každý manažer by měl začít častěji navštěvovat kanceláře svých podřízených či firemní prodejny a vytvořit si tak pozitivní image, autoritu. Měl by jim dát najevo svou důvěru a pověřovat je samostatnými úkoly. Tak by se ve firmě měla vytvořit pozitivní, otevřená komunikativní kultura, v jejímž rámci budou lidé skutečně efektivně spolupracovat, motivovat se a vzájemně oceňovat vykonanou práci. (jap)