Německá automobilka prochází restrukturalizací, která je vyvolaná tlakem globalizace a nadbytečnými kapacitami. Po zrušení 20 tisíc pracovních míst v Německu se automobilka rozhodla zastavit výrobu v Bruselu, kde se vyrábí model Golf. O práci by mělo přijít 4 tisíce lidí. Belgičtí politici hovoří o „národní katastrofě.“ Charles Pique, premiér bruselského regionu, řekl, že je „šokovaný restrukturalizačním opatřením.“ Právě belgická vláda poskytla německé společnosti štědrou pomoc, o to je větší zklamání ze současné situace. Zaměstnanci Volkswagenu na důkaz hněvu a frustrace pálili německé vlajky. Výroba z Belgie bude totiž přesunuta do dvou závodů v Německu, i přes to, že se tím zvýší mzdové náklady. Belgičtí politici hovoří o „nacionalistické motivaci“ rozhodnutí. Belgický premiér Guy Verhofstadt uvedl, že je „šokovaný“ tím, že „národní zájmy“ byly důvodem přesunutí továrny zpět do Německa.
Komisař pro sociální záležitosti Vladimír Špidla a komisařka pro regionální politiku Danuta Hübnerová zdůraznili „důležitost podpory pracovníků a pomoc při hledání jiných pracovních míst prostřednictvím aktivní politiky trhu práce a zkrácení období nezaměstnanosti na minimum.“ Přislíbili pomoc z Evropského sociálního fondu a sdělili, že Belgie za posledních šest let už z něj získala 1, 1 miliardy €. Komisařka Hübnerová se chce setkat s regionálními úřady, aby projednala možnosti využití strukturálních fondů EU na účel zvládnutí důsledků rozhodnutí Volkswagenu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



