V květnu oproti dubnu promo aktivita značek i řetězců mírně klesla. V dubnu byl celkový počet monitorovaných akcí 1041, zatímco o měsíc později 878. Největší podíl těchto promo akcí se odehrál na prodejní ploše Tesca. Následovaly Interspar a Hypernova.

Aktivita privátních značek se oproti dubnu mírně zvýšila. Za růstem stojí především podpora privátních značek nealkoholických nápojů a drogerie. Naopak silně klesla podpora kosmetiky. Nejpodporovanější kategorií privátních značek byly v květnu drogerie, nealkoholické nápoje a mražené zboží. Cukrovinky a kosmetika nevykázaly žádnou aktivitu.

Výrobky tradičních značek ve své podpoře slábnou. Je to dáno zejména poklesem promo aktivit u alkoholických nápojů a rovněž u nealko. Cukrovinky, drogerie a kosmetika se drží zhruba na stejné hranici jako v dubnu. I přes svůj meziměsíční pokles jsou však alkoholické nápoje druhou nejpodporovanější skupinou výrobků. Na prvním místě je drogerie a třetí místo patří kosmetice.

V kategorii drogerie a kosmetiky zůstává stav od dubna nezměněn. Nejvyšší příčku si drží společnost Proceter & Gamble, druhou Henkel a třetí Unilever. Mezi alkoholickými nápoji vede stále Plzeňský Prazdroj, i když svou podporu snížil přesně na polovinu.

Nealkoholické nápoje vede Coca-Cola, Kofola je na druhém a KMV na třetím místě. Cukrovinkám vévodí Nestlé společně s Kraft Foods a mraženému zboží Unilever s Nestlé.

Celkově je nejaktivnějším výrobcem společnost Procter & Gamble, následuje Henkel, Unilever, Nestlé a Kraft Foods.

Nejaktivnější značkou se stalo Tesco, které komunikovalo ve svých prodejnách slevová promotion. Na druhém místě je značka Gillette a na třetím Milka. Do první pětky se dostala také značka kosmetiky Garnier a značka mycího prostředku na nádobí Jar. Výrobky Gillette byly podpořeny vlastním stojanem např. v prodejnách Tesco a Interspar.

RE0706_30_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 10.-13. 5. 2007

 

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA