Ve srovnání s červencem zůstala celková promo aktivita v srpnu zhruba na stejné úrovni. Nejaktivnější zůstalo Tesco. Počet promo akcí na své prodejní ploše razantně zvýšil Interspar, naopak snížil Globus.

Nejaktivnější kategorií byla stejně jako v červenci drogerie. Ta zaznamenala celkem 275 různých in-store promotion. Druhou nejaktivnější kategorií byly nealkoholické nápoje a následovala kosmetika. Mírně se zvýšila podpora cukrovinek a mraženého zboží. Naopak klesla podpora alkoholických nápojů.

Největší podíl na podpoře v kategorii drogerie náleží společnosti Procter & Gamble. Následují Unilever a Henkel. Nealkoholickým nápojům zase dominovaly Pepsi Cola a KMV. Kategorii cukrovinek vede Nestlé. Mražené zboží stejně jako v červenci "táhne" Unilever a málo podporovaným alkoholickým nápojům věnují zrhuba stejnou pozornost InBev, Stock Božkov a Plzeňský Prazdroj.

TESCO OPĚT V ČELE

Z pohledu privátních značek zaznamenala nejvyšší podporu také drogerie, což změnilo stav z předchozího měsíce, kdy vedly nealkoholické nápoje. Dobře si vedlo i mraženému zboží, které se z nuly v červenci dostalo na 12 promotion v srpnu. Třetí nejaktivnější kategorií privátních značek jsou nealkoholické nápoje. Naopak podpory se nedočkaly alkoholické nápoje nebo kosmetika. Promotion cukrovinek privátních značek v počtu mírně kleslo.

Na první příčku nejpodporovanější značky se po měsíci opět vrátilo Tesco, jež komunikovalo slevy. Druhou nejaktivnější značkou je Pepsi Cola. Následuje Opavia, Gillette, Schwarzkopf, což byl minulý vítěz, a Orion.

Srovnáme-li situaci s monitoringem v loňském srpnu, zjistíme, že jak u tradičních značkových produktů, tak výrobků privátních značek podpora kopíruje letošní intenzitu i zaměření. Jediným výrazným rozdílem je daleko větší podpora alkoholických nápojů a mraženého zboží privátních značek v loňském roce.


Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA

RE0709_26_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 7.-10. 8. 2007