Z výsledků výzkumu lze vyčíst jak akce samotných výrobců, tak podporu, již výrobkům poskytují jednotliví retaileři.

V září se celková promo aktivita privátních a tradičních značek v českých hypermarketech oproti srpnu zvýšila - ze srpnových 784 in-store akcí na zářijových 973. Největší podíl na zvýšení tohoto počtu měly hypermarkety Globus a Tesco. V září bylo celkově nejaktivnější na své prodejní ploše Tesco, u kterého bylo naměřeno celkem 317 různých promo aktivit.

Privátní značky zaznamenaly v září téměř o polovinu vyšší podporu než v srpnu. Z nuly na deset akcí se dostaly alkoholické nápoje a drogerie. Vysoký nárůst podpory zaznamenaly i výrobky privátních značek v kategorii cukrovinek a drogerie. Mraženému zboží přetrvala stejná podpora jako v srpnu a jedinou kategorií, která šla s podporou dolů, byly nealkoholické nápoje. Celkově nejpodporovanější kategorií privátních značek byla v září drogerie.

Značkovým výrobků rovněž stoupla podpora. Konkrétně největší nárůst počtu promo akcí zaznamenala kategorie drogerie, která byla současně v září nejaktivnější kategorií vůbec. Znatelný nárůst se projevil rovněž u alkoholických nápojů a cukrovinek. Nealkoholické nápoje a mražené zboží v podpoře stagnují.

V kategorii drogerie se jako nejaktivnější, stejně jako v srpnu, projevily výrobky společnosti Procter & Gamble. Na druhém místě v drogerii skončila společnost Henkel a na třetím Unilever. U alkoholických nápojů byly nejaktivnější Plzeňský Prazdroj a Drinks Union. Cukrovinkám vládly společnosti Nestlé, Danone-LU a Kraft Foods.

Nejaktivnějším výrobcem vůbec se stala společnost Procter & Gamble. Následoval Henkel, Unilever, Nestlé a Danone-LU.

Nejčastěji komunikující značkou na prodejní ploše se v září stala opět značka Tesco, která oproti srpnu dokonce téměř jednou tolik navýšila počet aktivit. Na druhém místě skončila značka Gillette, která měla v hypermarketech vlastní stojan, regálovou dekoraci a rovněž slevové promotion. Třetí, značka Opavia, využila paletové dekorace. Následovaly Coca-Cola s promo lednicí a paletovou dekorací a Orion komunikující prostřednictvím slev.


Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA

RE0710_24_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 6.-9. 9. 2007