V říjnu počet promo aktivit rostl. V hypermarketech se začaly projevovat předvánoční kampaně. In-store promotion charakterizovaly tři věci: razantní podpora v kategorii drogerie a kosmetiky, výrazný nárůst podpory alkoholických nápojů privátních značek a důraz na slevová promotion celkově.

Nejpodporovanější kategorií byla v říjnu drogerie. Ta zaznamenala celkově 290 různých promo akcí. Nejviditelnějšími značkami v této kategorii byly Gillette, Pampers a Jar. Na síle začaly nabírat také osvěžovače vzduch, i v prodejnách se neustále projevuje "válka" mezi prostředky do myček nádobí. Výrobky Gillette a Jar měly v říjnu vlastní stojan (Tesco, Hypernova) a Pampers regálovou dekoraci a čelo (Hypernova). Osvěžovače vzduchu podpořili výrobci rovněž vlastními stojany.

Kategorie kosmetiky byla v říjnu druhou nejsilnější. Nejaktivnějšími značkami v této kategorii byly Garnier, Schwarzkopf a Adidas. Značka Garnier byla podpořena jak řetězci slevou, tak výrobcem regálovou dekorací. Schwarzkopf měl vlastní stojan a regálovou dekoraci a Adidas byl podpořen regálovou dekorací a umístěním.

Nejaktivnějšími výrobci v kategorii kosmetiky a drogerie celkově byly v říjnu společnosti Henkel, Procter & Gamble a s odstupem Unilever a L'Oréal.

V privátních značkách se nejvíce pozornosti věnovalo mraženému zboží, cukrovinkám a shodně drogerii a alkoholickým nápojům. Nejrazantnější nárůst podpory zaznamenala sice kategorie mražených výrobků, ale daleko důležitější je opětovný nárůst podpory kategorie alkoholických nápojů, který poslední měsíce stagnoval a začal se projevovat až nyní v předvánočním období.

Nejaktivnějším řetězcem se opět stalo Tesco. Nejenže na jeho prodejní ploše byl zaznamenán největší počet promo akcí, ale i jako značka samotná bylo Tesco nejaktivnější.

Dalšími nejpodporovanějšími značkami byly v říjnu Garnier, Opavia a Gillette.

Nejaktivnější značky v in-store promotion 10.-13. 10. 2007

RE0711_34_1.gif

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA