V prosinci vzrostla in-store aktivita opravdu výrazně. Celkově se oproti listopadu zvýšila o více než 20 %. Rozhodně nejznatelněji se tento fakt projevil u řetězce Interspar, kde bylo v porovnání s listopadem téměř jednou tolik akcí v místě prodeje. Nejaktivnější bylo však na své prodejní ploše Tesco. Nejnižší aktivita byla zaznamenána u Hypernovy.

Co se týká vlastních značek, řetězce nejvíce podporovaly kategorii cukrovinek, a to čtyřikrát více než v listopadu. Naopak dramaticky ubyla podpora mraženému zboží. Snížila se rovněž u drogerie, kosmetiky a alkoholických nápojů. Na stejné úrovni zůstala in-store podpora v kategorii nealkoholických nápojů. Celkově se však podpora privátních značek snížila oproti listopadu zhruba o 16 %.

Výrobky tradičních značek se oproti PL těšily opravdu četným kampaním. Podpora rostla více méně napříč všemi kategoriemi. Jedinou výjimkou je kategorie drogerie, kde byl listopad silnější než prosinec. Nejvíce podporovanými byly alkoholické nápoje, jejichž podpora byla v prosinci téměř dvakrát tak větší než měsíc předcházející. Druhou nejsilnější skupinou byly cukrovinky, následovala kosmetika a drogerie a nealkoholické nápoje.

V alkoholických nápojích vedl Stock Božkov společně s Pernod Richard. Třetí místo patřilo Plzeňskému Prazdroji. Cukrovinky s obrovskou převahou ovládlo Nestlé. Na druhou pozici se ovšem dostala po dlouhé době společnost Ferrero. Drogerii a kosmetice vévodila opět společnost Procter & Gamble s náskokem před Henklem.

Nejaktivnějším výrobcem byla společnost Procter & Gamble. Následovaly Henkel, Nestlé a Unilever. Nejpodporovanější značkou byl Orion. Jeho kolekce, Deli tyčinky či vánoční figurky podpořily jednak slevové akce řetězců, ale také regálové dekorace. Druhou nejviditelnější značkou bylo Tesco, a to především slevovými promotion. Podpora značky Tesco byla v potravinách nejviditelnější u vín (sleva, paleta) a cukrovinek (sleva, regál).


Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA

RE0801_22_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 5.-8. 12. 2007