Konec nejvýkonnější sezony v roce byl znát i na celkovém počtu in-store promotion akcí. Zatímco v prosinci jich bylo v našem monitoringu napočítáno celkem 1154, v lednu jejich počet dosáhl jen 810. To je téměř 30% pokles. Nejznatelnější pokles v počtech promo akcí na prodejní ploše oproti prosinci zaznamenal Globus (49 %). Výrazně se konec vánoční nákupní sezony projevil také u Intersparu (40 %) a v Tescu (33 %). Výjimkou mezi řetězci byla v lednu Hypernova, v níž se počet in-store promotion zvýšil oproti prosinci o 18 %.
Pokles počtu promotion akcí byl způsoben výhradně snížením počtu promocí výrobků tradičních značek. Výrobky privátních značek totiž vykázaly v počtu akcí oproti prosinci více než 80% nárůst. Největší skok v podpoře zaznamenalo mražené zboží a drogerie. Podpora mraženého se zvýšila téměř čtyřnásobně a drogerie dokonce devítinásobně! Celkově nejvíce pozornosti řetězce věnovaly právě mraženému zboží, drogerii, cukrovinkám a alkoholickým nápojům.
Tradiční značky, jak jsme již zmínily, zaznamenaly všechny pokles. Výjimkou je jen kategorie drogerie, u které byl naměřen mírný růst počtu promo akcí na prodejnách. Drogerie byla také v lednu nejsilnější kategorií mezi výrobky tradičních značek. Druhou nejsilnější skupinou byly alkoholické nápoje a následovalo nealko. V prosinci bylo pořadí kategorií podle počtu akcí následující: alkoholické nápoje s vysokým odstupem od cukrovinek a drogerie a kosmetika na stejné úrovni.
Celkově nejaktivnějším výrobcem byl v lednu stejně jako v prosinci Procter & Gamble. Následoval Henkel a společnost Nestlé. Značkou s nejvíce promotion akcemi bylo Tesco. Výrazně komunikovalo slevy a vlastní speciální (např. paletové a čelní) vystavení. Druhou nejviditelnější značkou byla společnost Schwarzkopf, která využila např. pro výrobky Palette color vlastní stojany a regálové dekorace.
Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA