Aktivita značek v místě prodeje byla i v únoru zhruba na stejné úrovni jako v měsíci lednu, který byl charakteristický znatelným poklesem oproti konci minulého roku. V únoru byl největší počet promotion akcí naměřen na prodejní ploše Tesca a Intersparu. V Hypernově se počet promo akcí výrazně snížil. V Globusu naopak narostl.

Z pohledu privátních značek znatelně oslabila podpora cukrovinek a mírně se zvýšila podpora mraženého zboží. Ostatní kategorie - alkoholické a nealkoholické nápoje, drogerie a kosmetika - zůstaly zhruba na lednové úrovni.

Opravdu znatelný pokles v podpoře cukrovinek u privátních značek se vůbec neprojevil u značkových výrobků. Zde naopak počet jejich promotion mírně vzrostl. Nejsilnější kategorií, co se týká počtu promotion akcí, byla drogerie, která samozřejmě začíná v předjarním období opět sílit. Roste rovněž podpora kosmetiky. Naopak oslabilo mražené zboží, i když v privátních značkách jsme pozorovali opačnou tendenci. Snížila se také podpora alkoholických i nealkoholických nápojů.

Výrobcem s nejvyšším počtem monitorovaných promotion akcí se stal v únoru Henkel a odsunul tak lednového vítěze - Procter & Gamble - na druhé místo. S odstupem třetí skončila společnost Nestlé současně s Unileverem. Henkel podpořil značky Schwarzkopf (Wellaton, Wellaflex; stojan), Persil (paleta, sleva), Rex (paleta, sleva), Perwoll (sleva), Bref (sleva). Procter & Gamble v únoru investoval do podpory značek Gillette (stojan), Head & Shoulders (sleva), Pampers (držáky vzorků), Jar (regálová dekorace), Tide (paleta, sleva) a Lenor (sleva).

V jednotlivých kategoriích byl stav následující: drogerii a kosmetiku vedou zmíněné firmy Henkel a Procter & Gamble, cukrovinky a mražené zboží Nestlé, alkoholické nápoje Plzeňský Prazdroj a nealko Karlovarské minerální vody.

Nejaktivnější značkou bylo stejně jako v lednu Tesco.

RE0803_30_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 7.-12. 2. 2008