V březnu se v monitoringu promo aktivit na prodejní ploše jako nejaktivnější projevilo mezi řetězci Tesco. Druhý byl Intespar a třetí Globus. Téměř shodně se tak opakovala situace zjištěná v únoru.

V privátních značkách se dočkala největší podpory kategorie alkoholických nápojů, ale v porovnání s únorem její podpora nijak nevzrostla. Druhou nejaktivnější skupinou bylo mražené zboží, jehož podpora ovšem oproti únoru klesla více než čtyřikrát. Ztratila také drogerie, více jak 60 % v počtu akcí. Velmi malé podpory se dočkaly cukrovinky a kosmetika. Celkově se podpora privátních značek v březnu oproti předcházejícímu měsíci snížila o více než 60 %.

Tradiční značkové výrobky si ale počet promotion akcí udržely více méně shodný jako v únoru. Prvenství patřilo, zejména kvůli předvelikonočním nákupům, kategorii cukrovinek. Ty následovala drogerie a alkoholické nápoje. Kosmetice se dostalo zhruba stejné pozornosti jako v únoru a podpora nealkoholických nápojů mírně vzrostla. Klesl počet akcí v sekci mraženého zboží.

V kategorii cukrovinek své značky nejvíce podporovala společnost Nestlé (následovaly Danone-LU a Kraft Foods). Drogerii tradičně dominovaly promotion akce společností Henkel a Procter & Gamble. Alkoholické nápoje zase nejvíce podpořily Plzeňský Prazdroj a InBev, nealku vévodily Karlovarské minerální vody a mraženému zboží Nestlé.

Výrobcem, který své značky podpořil nejvyšším počtem promo akcí v in-store, se stal v březnu Henkel, těsně následovaný společností Nestlé. Do první pětice se dostaly ještě Unilever, Karlovarské minerální vody a Danone-LU.

Nejaktivnější značkou se stal Orion, který po dlouhé době prvenství Tesca jej sesadil na druhé místo. V rámci značky se dostalo podpory výrobkům: Modré z nebe, Banány v čokoládě, Studentská pečeť a velikonočním postavičkám. Většinou šlo o speciální umístění, označení v regále nebo slevu. Třetí nejaktivnější značkou byl Schwarzkopf, následovaly Opavia, Coca-Cola a Staropramen.

RE0804_28_1.gif

Nejaktivnější značky v in-store promotion 6.-9. 3. 2008

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA