V dubnu projevily značky na prodejní ploše co do počtu jednotlivých promo akcí nejnižší aktivitu za poslední tři měsíce. Oproti březnu byl pokles 5% a v porovnání s únorem 8%. Největší aktivita se v dubnu projevila na prodejní ploše řetězce Tesco, kde se uskutečnila celá jedna třetina všech in-store promotion. Následovaly řetězce Interspar (23,7 %), Hypernova (22,16 %) a Globus (20,43 %).

Na podpoře ztratily také privátní značky. V porovnání s březnem je pokles aktivit "pouze" 20%, ale únorová podpora privátních značek dosahovala téměř trojnásobku toho, co bylo naměřeno v dubnu. V uplynulém měsíci byly mezi privátními značkami nejvíce podporovány alkoholické nápoje, i když i u nich byl zaznamenán oproti předchozímu období pokles aktivity. Nealkoholické nápoje, mražené zboží a drogerie byly podporovány zhruba na stejné úrovni a velmi podobně jako v předchozím měsíci. Cukrovinky privátních značek byly podporovány velmi málo a kosmetika téměř vůbec.

U značkových produktů byl pokles promo aktivity oproti březnu rovněž mírně znatelný (5 %). Nejvíce utrpěla podpora cukrovinek (pokles o 20 %) a kosmetiky (pokles o 13 %). U drogerie se ale počet promoaktivit zvýšil o 8 %. Drogerie byla v dubnu nejpodporovanější kategorií mezi značkovými výrobky.

V kategorii drogerie se jako nejaktivnější projevila společnost Procter & Gamble s firmou Henkel. Mezi nealkoholickými nápoji vedly Karlovarské minerální vody a Coca-Cola, v alkoholických nápojích byly v čele Plzeňský Prazdroj a InBev.

Celkově nejaktivnějším výrobcem, který své značky v dubnu podpořil nejvyšším počtem promoakcí, byl Procter & Gamble. Hned za ním následoval Henkel a společnost Nestlé. Značkou s nejvyšším počtem promoakcí bylo s měsíční přestávkou opět Tesco.

RE0805_28_1.gif

RE0805_28_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA