V květnu začal celkový počet promoakcí v hypermarketech opět růst. Po dubnovém propadu se tentokrát dostala celková aktivita v in-store zhruba na stejnou úroveň jako v březnu.

Na celkovém růstu se podepsala větší podpora napříč všemi kategoriemi výrobků. V květnu byla nejpodporovanější kategorií kosmetika a drogerie - drogerie si tak udržela první místo již z minulého měsíce. Oběma kategoriím dominovaly společnosti Procter & Gamble a Henkel. V drogerii byly nejpodporovanějšími značky Pampers (paleta), Jar (sleva), Ariel (dárek) a Tide (dárek) společnosti P&G a značky Persil (sleva), Palmex (dárek) a Silan (sleva) společnosti Henkel.

V kosmetice byly co do podpory nejvíce viditelné značky Gillette (sleva, regálová dekorace) a Pantene (sleva) firmy P&G a Pallette (sleva), Taft (sleva), Fa (sleva), Wellaflex (sleva) a Schwarzkopf (stojan a regálová dekorace) firmy Henkel. In-store podpora se projevila také u značek Else`ve a L'Oréal (L'Oréal), Adidas (Coty) a Nivea (Beiersdorf).

Třetí nejsilnější kategorií v podpoře byly alkoholické nápoje. V rámci této kategorie byly nejvíce podporovány výrobky Plzeňského Prazdroje a společnosti InBev. Po alkoholických nápojích následují nealko, cukrovinky a mražené zboží.

U privátních značek se procentuální míra podpory jednotlivých kategorií liší. Nejvíce pozornosti se dostalo sice drogerii, ale kosmetika již žádnou podporu nezaznamenala. Druhou nejpodporovanější kategorií privátních značek byly nealkoholické nápoje a následovalo nealko s mraženým zbožím. Cukrovinky byly podpořeny velmi málo.

Výrobcem, který věnoval svým značkám nejvyšší míru podpory, se stala společnost Procter & Gamble. Následovaly Henkel a Unilever. Nejaktivnější značkou co do počtu in-store promotion akcí bylo opět Tesco. Značka Orion si udržela druhou pozici stejně jako Schwarzkopf třetí.

Řetězcem s nejvyšším počtem promoakcí na prodejní ploše bylo opět v květnu Tesco. S odstupem následují Interspar a Hypernova.

RE0806_28_1.gif

RE0806_28_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA