Promotion aktivity v červenci rozhodně nebyly na ročním vrcholu. I v in-store lze s nadsázkou hovořit o "okurkové sezoně". Největší pokles promotion aktivit jako celku v porovnání s předchozím měsícem v červenci zaznamenaly drogerie a mražené zboží. Pokles se ovšem také dotkl kosmetiky, cukrovinek a nealko nápojů. Naopak u alkoholických nápojů promoční aktivita mírně vzrostla.

Z pohledu kategorií byly v červenci nejvýkonnější právě alkoholické nápoje. Druhá byla drogerie a třetí kosmetika. Nejméně promovanou kategorií se stalo mražené zboží.

V alkoholických nápojích vedl Plzeňský Prazdroj s náskokem před společnostmi Stock Plzeň a InBev. V čele nealkoholických nápojů byla v červenci Coca-Cola, následovaly Karlovarské minerální vody a Kofola s Pepsi Colou. Drogerii a kosmetice zase dominovala s velkým odstupem společnost Procter & Gamble. Na třetí a čtvrté pozici se shodně umístily Henkel a Unilever. Cukrovinky ovládly Nestlé a Danone-LU.

V privátních značkách byla situace obdobná jako u značkových výrobků. Určitý pokles promotion aktivit ale zaznamenaly úplně všechny kategorie. V porovnání s červnem se pokles nejvíce projevil u kategorie cukrovinek, kterým se v červenci nedostalo téměř žádné podpory. Výrazný pokles (50 %) zaznamenala rovněž kategorie drogerie a kosmetika. Mírně se projevil také u mraženého zboží a alkoholických i nealkoholických nápojů.

Řetězcem s největším počtem promo aktitiv v rámci prodejní plochy zůstalo stejně jako v červnu Tesco, nicméně i zde byl zaznamenán pokles (17 %). Největší pokles v počtu aktivit zaznamenal řetězec Interspar (37 %), který měl na své ploše podobný počet promotion akcí jako Globus. Oba řetězce co do počtu promotion předběhla v červenci ještě Hypernova.

Tesco se v červenci stalo opět nejviditelnější značkou na prodejní ploše, když komunikovalo své akce a slevy. Druhou nejaktivnější značkou v pořadí byl Orion, třetí Danone-LU a následovala Mattoni.

RE0808_26_1.gif

RE0808_26_2.jpg 

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA