Pokles promotion aktivit na prodejní ploše hypermarketů pokračoval i v srpnu, a to velmi znatelně. Promo aktivita nejznatelněji poklesla v řetězci Globus a také v Tescu. Z pohledu kategorií se tato změna nejcitelněji projevila u alkoholických nápojů, kde byl pokles téměř 50%. Ke snížení počtu promotion došlo ale také u ostatních: nealkoholické nápoje, cukrovinky, mražené zboží i drogerie a kosmetika.

I při tomto stavu zůstala drogerie mezi nejaktivnějšími (v srpnu dokonce vůbec nejaktivnější). Druhou kategorií s největším počtem akcí byly nealkoholické nápoje. Alkohol se z červencového prvenství posunul až na čtvrtou příčku za kosmetiku.

V drogerii a kosmetice nejvíce podporovaly své výrobky společnosti Unilever a Procter & Gamble. Třetí skončil Henkel. Promotion nealkoholických nápojů ovládly poměrně velmi podobně firmy Coca-Cola, Karlovarské minerální vody a Pepsi-Cola. Ačkoliv alkoholické nápoje podporu oproti červenci snížily, Plzeňský Prazdroj zůstává stále na stejném počtu akcí a žebříček vede. S odstupem druhou nejaktivnější společností je InBev.

Cukrovinkám stále vévodí Nestlé. Hodně poklesla podpora výrobkům Danone-LU. Mražené zboží podporuje nejvíce Unilever.

Z pohledu výrobců se po čase vrátil na špici Unilever. Vystřídal na vedoucí pozici společnost Procter & Gamble, která skončila druhá. Třetí příčka v srpnu patří společnosti Henkel.

Nejaktivnější značkou vůbec byly v srpnu Pampers, ale jen těsně před Schwarzkopf a s mírným odstupem od nápojových gigantů Pepsi-Coly a Coca-Coly.

Rozložení podpory privátních značek se od podpory značkových výrobků lišilo. Nejvíce pozornosti se dostalo nealkoholickým nápojům, kterým patřilo více než 50 % celkové podpory privátních značek. Prudký pokles nastal u privátních značek mraženého zboží a drogerie. Cukrovinky si mírně oproti červenci polepšily. Ovšem alkoholické nápoje a kosmetika se v privátních značkách nedočkaly vůbec žádné podpory.

RE0809_26_1.gif 

RE0809_26_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA