Po útlumu ke konci léta se aktivita značek na prodejní ploše v září opět začala projevovat. Počet promo aktivit vzrostl zejména v Tescu a mírně také v Intersparu. V Globusu zůstal na stejné úrovni jako v srpnu a Hypernova zaznamenala mírný pokles.

Rostoucí aktivita se projevila také u privátních značek. Jmenovitě se nejvíce dotkla alkoholických nápojů a drogerie. Mírně se zvýšila podpora také privátních značek z oblasti kosmetiky. Prudký pokles naopak zaznamenaly nealkoholické nápoje. Obecně nejaktivnější kategorií mezi privátními značkami byla drogerie s více než třetinou veškeré podpory.

ROSTLY I ZNAČKY

Značkové produkty rovněž zaznamenaly nárůst podpory. A to zhruba o 10 %. Zvýšení aktivity bylo nejzřetelnější u cukrovinek. Dosáhlo dokonce 26 %. Další rychle rostoucí skupinou je kosmetika (nárůst o 18 %) a alkoholické nápoje (10 %). Podpora se zvýšila ale také u nealkoholických nápojů a drogerie. Pokles zaznamenalo mražené zboží.

Z celkového hlediska byla nejpodporovanější kategorií drogerie, následovala kosmetika a nealkoholické nápoje.

Cukrovinkám ve vizibilitě na prodejní ploše vévodily produkty Nestlé s velkým odstupem před Kraft Foods a Danone-LU. Drogerii a kosmetice vládla společnost Procter & Gamble. O něco méně své výrobky podpořily Unilever a Henkel. Alkoholické nápoje podporovaly Plzeňský Prazdroj a InBev.

Značkou s nejvyšším počtem promo akcí na prodejní ploše byl Orion. Podpořil ji zejména řetězec Tesco, který komunikoval slevová promotion výrobkům Margot, Modré z nebe, Orient dezert a Banány v čokoládě. Za značkou Orion následuje Tesco a vítěz minulého šetření, Pampers pleny, které rovněž nejvíce podporovalo slevovými akcemi Tesco.

Nejaktivnějším výrobcem vůbec byl v září Procter & Gamble s relativně velkým odstupem od Unileveru a Henkelu.

RE0810_28_1.gif 

RE0810_28_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA