Lituji, že si nenahrávám telefonní hovory. Jednu z nahrávek bych mohl zaslat řediteli české filiálky proslulého amerického dodavatele elektroniky a technologií. Dozvěděl by se z ní, jak pracuje PR agentura, kterou si najal.
"Dobrý den, já jsem z agentury, která zastupuje firmu... Máme tam nového ředitele a vy jste mně byl doporučen, že mi poradíte, jak ho dostat do vašich novin."
Poněkud zaskočen navrhuji rozverné dámě, aby životopis a fotografii nového ředitele poslala na e-mail personalie@economia.cz, kde shromažďujeme údaje o změnách uvnitř firem.
Ale o to jí nejde. Máme s panem ředitele udělat rozhovor do novin nebo o něm napsat ve společenské rubrice. "Máte přece nějakou společenskou rubriku nebo přílohu." Žasnu stále víc a ptám se, zda dáma zná Hospodářské noviny, v nichž klasická společenská rubrika nevychází. "No, moc ne, proto se vás ptám, co mi poradíte."
Ani v té chvíli jsem se příliš nerozčílil. Relativně klidně vysvětluji volající, že osoby, s nimiž děláme rozhovory, si redakce vybírá sama, a že zásadně nepracuje na zakázku PR agentur. A tak dáma zklamaně zavěsila.
Rozhovor by nestál za zmínku, kdyby tu nebyla tři kdyby...
Prvé - firma, o niž se jedná, patří u nás i ve světě ke špičce oboru, její výrobky spokojeně používá i naše redakce. Základní jednotkou v jejím marketingovém rozpočtu je pravděpodobně milion, přesto je v rukou takovýchto diletantů a příživníků.
Druhé - v celém rozhovoru nezazněla jediná informace, která by mohla být zajímavá pro naše čtenáře. Dáma se vůbec nepokusila si připravit nabídku důvodů, proč bychom měli rozhovor či článek o jejím klientovi napsat, čím je v této době zajímavý, co nového by nám mohl sdělit.
Třetí - tento telefonát nebyl jediný svého druhu. Podobně si svou práci pro klienty představují i některé jiné pracovnice PR agentur, které do redakce poměrně často volají o "radu".
Pokud vás tedy ve vaší firmě právě nenapadá, jak rozházet co nejvíc peněz, nechte si poradit - najměte si PR agenturu. Ta vás zbaví starostí...
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist