Říjnový monitoring v rámci promotracku časopisu Regal se může pochlubit hned několika maximy. Jednak dosáhly v počtu promo akcí na prodejní ploše svého dosavadního letošního maxima některé řetězce a jednak se zvýšená podpora dosti výrazně dotkla privátních značek.

Říjnový promotrack ukázal jasné zvýšení počtu aktivit na prodejní ploše v důsledku blížící se nákupní vánoční sezony. Nárůst aktivit se v říjnu oproti září projevil téměř 30 %. Nejznatelněji se rostoucí podpora projevila v řetězci Globus, kde byl nárůst téměř 60%! Plnit prodejní plochu různými promotion materiály začaly ovšem všechny řetězce. V Tescu byl nárůst podpory oproti září 20%, v Intersparu 15% a v Hypernově 11%. Řetězcem s nejvyšším počtem promo akcí na prodejní ploše se v říjnu stalo Tesco, které také poskytlo velmi vysokou podporu svým vlastním značkám.

Privátní značky si v říjnu obecně velmi polepšily a dosáhly v podpoře svého prozatímního letošního vrcholu. Jejich podpora se v měsíčním srovnání zvýšila o 78 %. S drtivou převahou, co se týká kategorií, byla tato podpora věnována produktům mraženého zboží. Co do konkrétního počtu promo aktivit se podpora mraženého zboží dostala z 0 v září na 60 v říjnu a tím se tato kategorie stala bezkonkurenčně nejpodporovanější. Produkty privátních značek byly více podporovány obecně všechny, s výjimkou drogerie a kosmetiky, u nichž podpora oproti září klesla. Vyšší pozornosti se těšila kategorie cukrovinek, která zaznamenala více než 80% nárůst podpory. Podpora nealkoholických nápojů narostla o 50 % a alkoholických o 25 %.

Značkové produkty se v říjnu chovaly jinak než privátní značky. Podpora zde byla převážně směrována do kategorie drogerie a kosmetika a pozornost se soustředila i na alkoholické a nealkoholické nápoje. Růst podpory však zaznamenaly úplně všechny kategorie. Drogerie i kosmetika rostly o 14 %, alkoholické nápoje o 34 %, nealko o 24 %, cukrovinky o 17 % a nejrychleji rostoucí kategorií bylo mražené zboží, kterému se podpora oproti říjnu zvýšila o 60 %.

RE0811_28_1.gif 

RE0811_28_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA