Listopad, ačkoliv jde o začátek nejvýznamnější nákupní sezony, se v monitoringu promo aktivit neprojevil tak výrazně jako říjen. Celkový počet aktivit na prodejní ploše se snížil zhruba o 17 %. Nejznatelnější pokles byl zaznamenán v prodejnách Globus (27 %) a Tesco (23 %). I přesto však Tesco zůstalo v listopadu co do počtu promo aktivit na prodejní ploše na první příčce. Druhý byl pak Interspar, třetí Hypernova a čtvrtý Globus.

Podpora privátních značek utrpěla minulý měsíc nejvíce. Počet promo aktivit razantně klesl napříč mnoha kategoriemi. Alkoholické nápoje byly v listopadu podpořeny o 82 % méně než v říjnu. U dalších kategorií byl pokles následující: cukrovinky 100 %, mražené zboží 95 % a drogerie 2 %. U nealkoholických nápojů a kosmetiky privátních značek byl naměřen mírný nárůst promo aktivit.

Značkové produkty na tom byly jen o trochu lépe. Podpora klesla jak alkoholickým nápojům (33 %), tak nealkoholickým (17 %). Nejznatelněji pokles postihl podporu mraženého zboží (48 %), ale nebyly ušetřeny ani cukrovinky (3 %) nebo kosmetika (20 %). Jediná kategorie, která na tom byla v podpoře lépe než v říjnu, byla drogerie (+13 %).

Stejně jako v říjnu zůstal nejaktivnějším výrobcem Procter & Gamble. Po něm následovaly Henkel a Unilever. Mezi nejpodporovanějšími značkami se do čela dostal Orion, který byl podporován jednak samotným řetězcem (Interspar - sleva) a jednak měl také vlastní regálovou dekoraci.

Z pohledu jednotlivých kategorií vedla alkoholické nápoje společnost Drinks Union (akce řetězce, regálová dekorace) a Plzeňský Prazdroj (multipack, paleta a akce řetězce). Nealkoholickým nápojům vévodila Coca-Cola (paleta, lednice) a Karlovarské minerální vody (akce řetězce - sleva, paleta). Kategorii cukrovinek ovládlo Nestlé (akce řetězce - sleva, regálová dekorace) a drogerii a kosmetiku Procter & Gamble (akce řetězce - sleva, vlastní stojan).

RE0812_26_1.gif 

RE0812_26_2.jpg

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA