Prvním praktickým krokem spolupráce bude audit samoregulačních dokumentů (zejména Etického kodexu USF), v centru pozornosti projektového týmu bude rovněž procesní stránka řešení klientských podání. Spotřebitelé tak budou mít jistotu, že pokud se obrátí se svou stížností na etickou komisi Unie, bude vyřešena v souladu s nejlepší tržní a zákonnou praxí.

Ing. Igor Bielik, předseda představenstva USF, poznamenává k navázání spolupráce: "Sdružení českých spotřebitelů vnímáme jakožto tradičního a silného partnera na naší cestě za prosazováním tržních standardů. Ačkoliv USF v této oblasti odvedla již kus práce a zejména námi implementovaný systém signalizace potenciálního neetického působení považuji za velmi efektivní, je naším záměrem i nadále podrobovat prvky profesní samoregulace oponentuře externích expertů a zástupců spotřebitelů. Rádi bychom tak přispěli k další kultivaci tržního prostředí, které USF výrazně ovlivňuje již od doby svého vzniku, ať už jde o klíčovou ideu odpovědnosti firem za své pracovníky, či o řadu stížností uzavřených ke spokojenosti spotřebitelů."

Ing. Libor Dupal, předseda SČS, komentuje podpis memoranda takto: "Naše sdružení se dlouhodobě snaží o spolupráci se subjekty a asociacemi poskytovatelů služeb. Finanční služby jsou již několik let naší prioritou, v této oblasti působíme i v několika mezirezortních pracovních skupinách ustanovených ministerstvem financí. Považuje proto za přirozené, že se nyní dostáváme ke konkrétní spolupráci i s USF. Velice vítám tuto možnost a věřím, že tato spolupráce přinese další kultivaci trhu i zvyšování dostupnosti a kvality služeb, tedy aspektů, jež jsou bezpochyby ve prospěch a v zájmu spotřebitelů."

Společná tisková zpráva, 18. srpna 2009


O Sdružení českých spotřebitelů (SČS)

SČS si klade za cíl hájit oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR, přičemž zdůrazňuje preventivní stránku ochrany zájmů spotřebitelů: "Jen poučený spotřebitel se dokáže účinně hájit". SČS působí v řadě oblastí, pokrývají odbornosti ve vztahu k bezpečnosti výrobků, standardizaci, finančních služeb aj. Ve více regionech, kde má zastoupení prostřednictvím regionálních kontaktních míst, vyhlašuje soutěž Spokojený zákazník kraje, kterou předávají hejtmané a kterou se SČS snaží přispívat k "pozitivnímu přístupu" při vytváření lepších vztahů mezi spotřebiteli a poskytovateli služeb. Více na www.konzument.cz.

 

Tento prostor je vyhrazen pro informace asociací finančních zprostředkovatelů a finančních poradců České republiky