Obvyklá kritika z řad internetových odborníků zní, že marketéři musí opustit taktiku překlopení TV spotů do on-line, kde jsou využívány jako pre-roll před nekomerčním obsahem. Nový výzkum společnosti Dynamic Logic ukazuje, že takové reklamy mají stejný přínos jako speciální internetové spoty, alespoň u některých atributů značky.

Například v rovině povědomí o značce fungují překlopené spoty identicky jako spoty vytvořené přímo pro web. V povědomí o reklamě a asociaci ke sdělení dokonce TV spoty na internetu převyšují internetové spoty.

Jiný příběh se ovšem píše u metrik značky dále v procesu nákupního rozhodování. Made-for-web videa jasně předčily překlopené TV spoty v upřednostňování značky a nákupním záměru. "Mojí tezí bylo, že webové reklamy budou efektivnější než překlopené TV spoty," uvádí analytik společnosti Chris Bian a dodává: "Nakonec se ukázalo, že to není tak, že by překlopené reklamy na internetu byly méně efektivní. Každý má své specifické využití."

Překlopené spoty, které jsou často výsledkem snahy ušetřit při přípravě on-line video kampaní, fungují dobře v situacích, kdy taktika kampaně napodobuje široký zásah televize. Původní webové video pak funguje lépe, pokud zadavatel naplno využije možnosti cílení na webu.

Společnost Dynamic Logic zpracovala pro analýzu překlopených spotů 59 kampaní a dotázala se 75 tis. respondentů, v případě webových reklam zkoumala 135 kampaní a oslovila 150 tis. respondentů. Sledovala on-line video ve streamu a v bannerech.

Výzkum ukazuje, že různé typy videoobsahu ovlivňují publikum různě. Překlopené spoty jsou například efektivnější po 4 expozicích, zatímco originální webové spoty jsou nejpřesvědčivější na první zhlédnutí. Dynamic Logic dále zjistil, že překlopené spoty jsou nejúčinnější ve streamu, což je prostředí velmi podobné televizi, naopak spoty šité na míru on-line prostředí mají lepší výkon v rámci displayových formátů.

"Nakonec půjde o to, jaké cíle si která značka klade. Zda chtějí připomenout značku spotřebitelům nebo je již na trhu penetrovaná a snaží se podpořit prodeje," uzavírá Bian.