Konferenci, která se zabývala využitím nových virtuálních médií ve vzdělávání dospělých, uspořádaly společnosti Semis, spol. s r.o. a 1.VOX a.s. ve středu 24. dubna v Praze. Obě společnosti už řadu let společně organizují konference věnované e-learningu. Tato půldenní akce ukázala, jak využít sociální sítě jako šanci pro byznys, pro vzdělávání dospělých i pro rychlou firemní komunikaci.
Vystupující, z nich někteří byli přítomni jen virtuálně, se zabývali i tím, jak se mohou příslušníci generace Z vstupující na trh práce, která běžně zvládá informační technologie, zapojit do stávající praxe firem.
V zajímavém programu vystoupil Jiří Plátek, marketingový manažer AV Media, který předestřel svou vizi budoucnosti založené zejména na obrazovém vnímání a učení se. Zástupci Národního centra distančního vzdělávání Jan Beseda a Zbyněk Machát svou prezentaci založili na případové studii komunikace ve firmě Mandala a představili přitom možnosti uzavřené sociální sítě pro firemní prostředí - Yammer.
Pouze virtuálně byl na konferenci přítomen sociolog, mediální poradce a odborný publicista Vojtěch Bednář. Ukázal na stále se rozšiřující portfolio nejrůznějších sociálních sítí i na vzrůstající počet uživatelů. V České republice je zalogováno např. na Facebooku na tři miliony uživatelů, svůj profil na LinkenIn má okolo 218 tisíc lidí atd. Ale svět sociálních sítí je opravdu pestrý a neustále se rozšiřuje.
Richard Papík, vysokoškolský pedagog, lektor a konzultant pro oblast řešeršních metod, přiblížil možnosti využití blogu ve firemním vzdělávání. Bohumír Fiala, lektor a konzultant pořádající společnosti Semis, který se dlouhodobě zabývá využíváním online systémů v rámci vzdělávání dospělých, pak prezentoval možnosti využití skupiny na Facebooku pro podporu účastníků kurzů vzdělávání dospělých. Ukázal na nesporné výhody, ale i na to, jaká jsou rizika využívání tohoto prostředku.
Celá konference přinesla řadu podnětů pro další zamyšlení. Důležité je nepodlehnout prvotnímu nadšení a nemyslet si, že tato cesta je jediná a jedinečná.
L. Smrčková
Písmenka na prádelní šňůře a pohřbívání odpadků. Jak se učí ve škole, která předbíhá systém?
Teploměr ukazuje jen šest stupňů, děti jsou ale zvyklé být venku. Na školní zahradě se chystají na pohřeb odpadků. Tedy aktivitu, kterou si žáci prvního stupně připravili pro předškoláky na Den Země. Na zahradě se tu ale děti učí třeba i číst....
2. 5. 2024 ▪ 6 min. čtení