+

KREATIVNÍ BRANDING SPARU

Spar objevil Achillovu patu českých hudebních festivalů a jako jediný z řetězců působících v Česku dokázal této díry na trhu využít. Již druhým rokem vyslal mezi hudební fanoušky svou miniprodejnu. Navíc dobře ví, jaký sortiment festivaloví návštěvníci potřebují a že do nejbližšího nákupního centra to bývá ze stanového městečka daleko. Již loni nabídl řetězec ve své miniprodejně návštěvníkům festivalu Benátská noc alternativu k mastným haluškám a kebabům v podobě běžného sortimentu svých privátních značek, dámy jistě ocenily nabídku hygienických potřeb a dalších festivalových nezbytností. Letos využil Spar svůj mobilní koncept na festivalu Rock for People v Hradci Králové, který bohužel předčasně ukončila silná bouřka.

(Když se chce, tak to jde - nestačí lákat zákazníky k sobě, někdy je třeba jít jim naproti.)

-

VĚRNOSTNÍ PROGRAMY BEZ VÝHOD?

Věrnostní program Tesca Clubcard, kdy zákazníci sbírají při placení body a následně obdrží slevy a poukázky na zboží, bude slavit dva roky. Přesto ale vždy nefunguje, jak má. Čtvrtletně mají zákazníkům přihlášeným do tohoto programu chodit poukázky na zboží a slevové kupony. Někteří si však stěžují, že jim vyúčtování nechodí pravidelně nebo dokonce že jim někdy nepřijde vůbec. Tesco se hájí, že se jedná o individuální případy, kdy zákazníci například nepřesně uvedli svou adresu. Postižení však kontrují, že jiná obchodní sdělení jim od řetězce na stejnou adresu běžně chodí. Mnoho zákazníků se zajímá o možnost převzít si nedoručené poukázky osobně na prodejně, to jim však řetězec neumožňuje. Problémy s věrnostními programy mají ale i jiné řetězce - například na Billa Clubu kritizují zákazníci vyprodanost akčního zboží či neinformovanost personálu.

(Věrnostní programy nejsou jen pohodlným způsobem sběru dat. Hýčkejte si své věrné zákazníky.)