Dlouhodobá ekonomická recese v Evropě i u nás staví zejména čerstvé absolventy škol do stále složitější situace a stává se celospolečenským problémem. Míra nezaměstnanosti v ČR, která vystoupala na nejvyšší hodnotu od roku 1993, brání obzvlášť mladým uchazečům o zaměstnání získat jakékoliv praktické zkušenosti či dovednosti. Servisní centra jsou navzdory této situaci stále jedním z efektivních řešení, jak nastartovat úspěšnou kariéru.

Trend zaměstnávání mladých výrazně pociťuje i call centrum AAA AUTO. V roce 2012 do něj nastoupilo 20 % čerstvých absolventů škol bez předchozích zkušeností. "Než jde nováček na telefon, 10 dní se zaučuje a každý den má několik tréninků tzv. prodejních dovedností. Tréninky pak pokračují i poté, co už noví pracovníci běžně vyřizují telefonáty," uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO a zakladatelka tamního call centra.

Ve zmíněném call centru přitom bylo v roce 2012 meziročně přijato celkem o 25 % více příchozích hovorů. Pracovníci call centra si tedy své komunikační a metodické dovednosti zdokonalili prostřednictvím více než půl milionu hovorů s reálnými zákazníky.

V rámci celé skupiny se v roce 2012 zvýšil počet obchodů realizovaných telefonicky o 24 %. "Většina škol ještě stále nevěnuje dostatek pozornosti praktickému rozvoji tzv. měkkých dovedností. Právě těm se mohou absolventi škol naučit například i v call centrech, jako má naše společnost. Tím mohou získat na trhu práce velkou konkurenční výhodu oproti ostatním vrstevníkům. Využíváme call centrum jako líheň talentů. Na jiné pozice v rámci společnosti přestoupí až 10 % jeho zaměstnanců. V současné době vzhledem k plánované budoucí expanzi firmy hledáme pro call centrum nové zaměstnance se znalostí angličtiny, němčiny a ruštiny," dodala Topolová.