Společnost Profesia CZ ve spolupráci se společností FOCUS Marketing&Social Research provádí dlouhodobě výzkum, kde lidé nejčastěji hledají práci. V roce 2012 využilo 80% ekonomicky aktivního obyvatelstva při hledání práce pracovní portály, kariérní stránky společností, vyhledávače a v poslední době také sociální sítě Facebook nebo LinkedIn. Češi dále tradičně oslovují rodinu a známé (67 %). Přestože je na úřadu práce registrováno 587 768 uchazečů, existují obory, kde se uchazeči hledají neustále a dlouho. Společnosti nejčastěji nabízí práci uchazečům s technickým vzděláním všech úrovní. V roce 2012 tvořily inzeráty z oblasti informačních technologií 25 % z celkového počtu zveřejněných nabídek na pracovním portálu Profesia.cz. Významný počet pozic obsazovali personalisté také do managementu (17%), obchodu (17 %), ekonomiky a financí (12 %) a strojírenství (11 %).

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se