Klient je denně "masírován" marketingovými akcemi bank, které v drsném konkurenčním boji snižují sazby a nabádají klienta, aby vybral tu nejnižší. Zároveň narůstá vliv internetových porovnávacích kalkulaček, jež seřadí produkty bank podle úrokové sazby.

KONSTRUKCE ÚROKOVÉ SAZBY

Lze se opravdu rozhodovat pouze na základě tohoto čísla? V první řadě je potřeba zmínit, že samotná konstrukce úrokové sazby není u všech bank stejná. Bankovní ústavy si mohou výpočet sazby stanovovat dle své vlastní metodiky. Rozdíly ve výpočtu vypadají zdánlivě minimální, ale v reálu takto dochází k situacím, kdy klient může mít v hypotečním úvěru například sazbu 2,99 % p.a., ale jeho měsíční splátka úvěru je stejná jako u jiného bankovního ústavu při sazbě 3,19 % p.a. Banky rozdíly v konstrukci této sazby zdůvodňují různě, nicméně z mého pohledu se jedná o velmi šikovný marketingový tah.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se