Mýty a skutečnost (4) Často slýcháme, že vysoké funkce s větší příležitostí k podvádění a korupci by měli zastávat majetní lidé. Tento názor vychází z předpokladu, že... 26. 4. 2013 ▪ 4 min. čtení
Mýty a skutečnost (3) Podle Jacka Welche, bývalého šéfa GE, svědčí o zdraví podniku tři ukazatele: spokojenost zaměstnanců, spokojenost zákazníků a cash flow. 28. 3. 2013 ▪ 9 min. čtení
Mýty a skutečnost (2) Benefity bylo slovo, se kterým si mnozí překladatelé v době zhruba před 20 lety příliš nevěděli rady. Prémie? Příplatky? Přídavky? Takže dnes... 21. 2. 2013 ▪ 3 min. čtení
Mýty a skutečnost (1) V jednom ze svých článků uvádím, že nové manažerské metody a dovednosti, jak efektivně řídit firmu a zvyšovat její výkonnost, doporučované... 25. 1. 2013 ▪ 8 min. čtení
Věčný růst firmy z hlediska ekonomické krize Za hlavní kritérium úspěšností podnikání je stále považována tvorba a maximalizace zisku firmy. A k tomu je často doplňováno, že cesta k cíli,... 21. 12. 2012 ▪ 7 min. čtení
Některé ze zákonů marketingu Ve vztahu k zákazníkům je při podnikání zapotřebí znát tři základní věci: jejich potřeby, profil konkurentů a celkovou situaci na trhu, včetně... 27. 1. 2012 ▪ 9 min. čtení
Profil manažera: rozum a cit Úspěšnost jakéhokoliv podnikání závisí z velké míry na kvalitě zaměstnanců, včetně manažerů. Především ti tvoří konkurenční výhodu: jejich... 27. 5. 2011 ▪ 10 min. čtení
Vlastní manažerské řízení Je toho dost, co ovlivňuje úspěch firmy a tím i úspěch jejího manažera. Nesmírně důležitá je ovšem každodenní činnost šéfa. A právě o ní je... 25. 3. 2011 ▪ 8 min. čtení
Manažeři a čas Mnohé znalosti žádoucí k vykonávání manažerské funkce se nedají naučit ani na Harvardu, ani v Oxfordu. Některé se sice dají vyčíst z literatury,... 17. 7. 2009 ▪ 7 min. čtení
Organizace firmy a Parkinsonovy zákony Plánované počty pracovníků (hlavně v úřadech) často vycházejí z působnosti prvního zákona profesora Parkinsona: "Práce přibývá úměrně s tím,... 19. 3. 2009 ▪ 9 min. čtení
Úskalí stanovení "správné" ceny Při tvorbě cen, zejména podle situace na trhu, se dle mnoha autorů řeší dilema, zda dosahovat vyšších tržeb nižší cenou a větším objemem prodeje... 19. 9. 2008 ▪ 7 min. čtení
Odměňování a výkon Hodnotících žebříčků je řada, a to nejen v závislosti na povaze činnosti organizace, jejích jednotlivých útvarů a profesí, ale i na subjektivním... 22. 8. 2008 ▪ 9 min. čtení
Jak přijmout pracovníka a nespálit se Na trhu práce je sice dost lidí, ale zaměstnavatelé si stěžují, že nemohou najít ty pravé. A navíc, při výběru a přijímání nových pracovníků se... 18. 7. 2008 ▪ 10 min. čtení
Reorganizace a zeštíhlování z pohledu praktika Když podnik či divize směřují do krize, nebo v ní již vězí, má význam jen radikální reorganizace vycházející z analýzy současného stavu a cílů,... 14. 2. 2008 ▪ 6 min. čtení
Poradenství - zkušenosti, názory I negativní zkušenosti mohou být poučné a lze jen doufat, že nejsou příliš časté. 15. 2. 2008 ▪ 6 min. čtení
Vzdělávání v ČR: příspěvek do diskuse O problémech vzdělávání se nediskutuje pouze u nás, ale ve všech vyspělých zemích. Převládá názor, že vyšší vzdělání, zejména humanitního směru,... 10. 1. 2008 ▪ 6 min. čtení