Téma: Franšíza
Popeyes je tu. Nový americký fastfood otevírá dnes na Václavském náměstí
Přichází konkurence pro KFC i McDonald’s. Do Česka míří fastfoodový řetězec Popeyes
Budvarky, Potrefené husy nebo Šalandy už nejsou v kurzu. Není to nic, co by fungovalo, říkají pivovary
Potrefené husy na ústupu. Smíchovská franšíza Staropramenu zkrachovala
DoDo obdrželo ocenění za svůj franšízový program. Malí dopravci s ním získávají plný přístup k logistickému know-how
Na OK POINTu lidé pohodlně vyřeší finanční, bankovní i realitní záležitosti
Restaurace zaměřené na mořské plody Nordsee jsou v insolvenci. V Česku končí kvůli pandemii
Burger bez masa? Chceme si být jistí, že ho lidé opravdu chtějí, říká nový šéf českého McDonald’s
McDonald’s řeší zavírání provozoven v USA. Chce ochránit zaměstnance před mutací delta
Mám ráda korporát, líbí se mi jeho řád a pravidla, říká finanční ředitelka McDonald’s
Síť italských restaurací Vapiano má nové majitele, do její záchrany nalili miliardu
Kuřecí křídla, pizza nebo italská kuchyně. Do Česka míří další americké gastronomické franšízy
Jak si správně vybrat spolupracovníka do franšízového podnikání?
Cizí franšízy v Česku nemají moc šanci uspět. Češi jsou konzervativní a chtějí již známé značky, říká konzultantka
Ovocné Fruitisimo otevře nové pobočky a nabídne džusy do skla
Nevyšel mu byznys s koly, tak otevřel barber shop. Dnes má holiče v nákupních centrech nebo pojízdné sanitce
Co nedělat ve franšízovém podnikání?
Datart zaokrouhlí počet kamenných prodejen na stovku. Majitel sítě přezval pět obchodů na Moravě
Právo užívat nějakou značku k vlastnímu podnikání.
Počátky můžeme nalézt již ve středověké Francii, kdy se jednalo o privilegium k výrobě či prodeji výrobků.
Pro franšízora/franchisora (poskytovatele značky) se jedná o snadný a efektivní způsob, jak rozšířit povědomí o své značce bez nutnosti investovat do vlastních poboček.
Pro franšízanta/franchisanta (držitele licence) se snižuje riziko v počátku podnikání, kdy je možné využít znalosti, zázemí, marketing, chráněné receptury či strategii.
Za možnost užívat značku hradí poplatek za licenci, případně procento z prodeje. Je využíván především mezi restauracemi – např. McDonalds, Starbucks, Subway nebo KFC.
V Česku není franšízing/franchising samostatně upraven v žádném zákoně, proto je velký důraz kladen na tzv. franšízovou smlouvu, která upravuje rozsah práv a povinností mezi franšízorem a franšízantem, případně obsahuje i přesný manuál pro franšízanta.
V Česku byla v roce 1993 založena Česká asociace franchisingu , která je členem Evropské franchisové federace.