Eda Kauba

Co s námi dělá sex (v reklamě)

Co je reklama reklamou, provází ji otázka, zda sex prodává. Sex určitě upoutá pozornost. Ale pouhé upoutání pozornosti nestačí k tomu, aby...
26. 5. 2011 ▪ 3 min. čtení

Reklama všude, kam se podíváš!

Jestli vás štve reklama už dnes, netěšte se na zítřek. Reklama promítaná na vaše okna, reklama z vodovodního kohoutku. To vše brzo přijde....
14. 1. 2011 ▪ 3 min. čtení

Večírek ukáže, zda jste ve správné firmě

Většina pracovníků v byznysu si uvědomí příchod Vánoc i s pozvánkou na firemní večírek. Mnohé firmy se předhánějí v tom, ve které restauraci či...
17. 12. 2010 ▪ 3 min. čtení

Máte takovou reklamu, jakou si zasloužíte

Každou reklamní kampaň předchází důkladný průzkum. Proces vývoje komunikační kampaně trvá několik měsíců i let, reklamní proces je dlouhý...
26. 11. 2010 ▪ 3 min. čtení

Co čekat od žen, když si neumějí hrát

V kreativních odděleních reklamních agentur připadá jedna žena přibližně na deset mužů. Proč tomu tak je, když v ostatních odděleních - třeba v...
5. 11. 2010 ▪ 3 min. čtení

Kalousku, nemáme ani na housku!

Pro pracovníky v reklamě je vždy zábavné sledovat, jak se tvoří "reklamní" slogany používané při demonstracích. Většinou jsou ta hesla humorná,...
24. 9. 2010 ▪ 2 min. čtení

Je dobře, když všichni dělají všechno?

Co je pro reklamní agenturu lepší - být specializovaná na určitý druh reklamy, nebo naopak diverzifikovaná a umět všechno? A co je lepší pro...
10. 9. 2010 ▪ 3 min. čtení

Přehoďte výhybku. Dokud je čas

Kdykoliv je ten správný čas přehodit výhybku a vydat se jiným směrem, změnit vlastní identitu. McDonald's se rozhodl změnit brand identitu z pro...
13. 8. 2010 ▪ 3 min. čtení

Také vám jde na nervy ta-ta-ta-ta reklama?

Výborně! Nachytali vás. Od prvopočátku je tato reklama udělána tak, aby ve všem lidi iritovala. Naivní velká židle, amatérské pozadí. Zpěvačka,...
23. 7. 2010 ▪ 3 min. čtení

Vánoce začínají už teď!

Většina lidí se chystá na letní dovolenou, ale v reklamních agenturách sněží. Málokdo si dovede představit, že právě přes léto se začínají...
25. 6. 2010 ▪ 3 min. čtení

Proč agentury nemilují tendry

Žádná reklamní agentura nemiluje tendry. Nikoliv proto, že by se chtěla ke klientovi raději vetřít zadními dveřmi, ale proto, že tendry jsou...
11. 6. 2010 ▪ 3 min. čtení

Reklama a teleshopping nejsou totéž

V rozhlasovém a televizním vysílání se reklamou rozumí veřejné oznámení vysílané za peněžitou úplatu nebo jinou protihodnotu, určené k podpoře...
7. 5. 2010 ▪ 3 min. čtení

Vyplácí se negativní kampaně?

Negativní kampaně vyhrávají reklamní soutěže, ale nedávají důvod se rozhodnout pro toho, kdo negativní kampaň spustil. V reklamě na zboží nebo...
16. 4. 2010 ▪ 3 min. čtení

Na této návštěvě nelze prodělat

Reporting live from Prague, Czech Republic. Tato jediná věta má neuvěřitelnou marketingovou hodnotu. Objeví se ve všech světových jazycích a...
8. 4. 2010 ▪ 4 min. čtení

Krásný obal, pod kterým je jen velké nic

První, co nás na výrobku zaujme, je obal. Svědčí o tom i nedávná billboardová kampaň na neexistující mléko Tučňák. Na billboardech byl vyobrazen...
2. 4. 2010 ▪ 3 min. čtení

Svérázná kampaň odboráře Duška

Každý profesionál v reklamě ví, jak je pro úspěch kampaně důležité znát názory cílové skupiny a vyvodit z nich patřičné závěry. Odborář Jaromír...
12. 3. 2010 ▪ 3 min. čtení

Loajalita není lokajalita

Být loajální ke klientovi není vůbec nic, za co by se měl člověk stydět. Když mi volá klient třeba o půlnoci, stojím v předklonu a nestydím se...
19. 2. 2010 ▪ 3 min. čtení

Půjdeme k volbám, nebo radši na hrochy?

Až měsíc před volbami vyrukují strany s tím, jak nás mají rády, málokdo jim to uvěří. Je to smůla. Mnohé strany skutečně něco užitečného možná i...
29. 1. 2010 ▪ 3 min. čtení