Ivan Tomek

Jižní Rhôna vínu zaslíbená

Francie je třetím největším vývozcem vína na světě v objemu. Ve finanční hodnotě vývozu je ovšem světovou jedničkou - má 26procentní podíl na...
12. 6. 2013 ▪ 5 min. čtení

Focus groups

Skupinové rozhovory jsou patrně nejrozšířenější technikou marketingového výzkumu. Ale dokážete si v roli zadavatele fundovaně ohlídat práci...
30. 10. 2012 ▪ 3 min. čtení

Pravda a lži ve výzkum trhu

Asi nejčastější kladenou otázkou je: Jak zjistit pravdu? Případně, jak ji z lidí dostat? A jak se zbavit vědomých lží a podvodů?
27. 5. 2011 ▪ 8 min. čtení

Chyby ve výzkumu a jak se jim vyhnout

Každý výzkum trhu má v sobě určité nepřesnosti, úplná přesnost je fikce a je nebezpečná, v honbě za ní nám mohou utéci jiné věci. Tento článek...
29. 9. 2009 ▪ 8 min. čtení

Syndrom ptačí matky

Co ve vztahu k ceně znamená syndrom ptačí matky? Jednoduše to, že cena je sice hlavním kritériem pro výběr, ale dál se jí již nezabývám. Alespoň...
27. 1. 2009 ▪ 4 min. čtení

Tak Češi si už nestěžují?

Traduje se, že Češi jsou nesnesitelně ufňukaný národ, který na dotaz "Jak se máte?" začíná naříkat, uvádí, kde jsou ty časy, kdy... atd. V létě...
27. 8. 2008 ▪ 5 min. čtení

Změny bez výzkumu? Raději ne

Ivan Tomek Jsou to běžné marketingové úkoly - změnit značku, jinak ji komunikovat, oslovit nové segmenty. Jak nám v tom může pomoci marketingový...
28. 5. 2008 ▪ 8 min. čtení

Ztráta kontroly, aneb Tygra za ocas držeti

Znám sci-fi povídku o drzé opici, která se nazvala Homo sapiens a myslela si, že je pánem tvorstva. Matka příroda jí krutě ukázala, jak se mýlí....
25. 2. 2008 ▪ 4 min. čtení

Jak měřit spokojenost zákazníků

Podle loňské konference ESOMAR v Římě je v hotelovém podnikání nedostatek spolehlivých informací o spokojenosti a věrnosti zákazníků. Důvodem je...
11. 9. 2007 ▪ 7 min. čtení

Volně prodejné zprávy - ohrožený druh?

Ptali se mě někteří klienti, proč ubývá volně prodejných zpráv. Když sháníme informace, stále častěji se nám stává, že agentury, které takové...
20. 9. 2006 ▪ 10 min. čtení

Testovat, či netestovat?

Jedna z častých úvah, kde případně ušetřit peníze v komunikačním, potažmo marketingovém rozpočtu, vede marketéry ke snaze omezit výdaje na...
20. 10. 2005 ▪ 5 min. čtení

Při výzkumu lze peníze i ušetřit

Proč je měření spokojenosti ve světě tak velký byznys? Protože udržet zákazníka je levnější než získat nového. Je asi jasné, že spokojený...
7. 10. 2004 ▪ 6 min. čtení

Image - jak vzniká a co ho ovlivňuje

Image - jak vzniká a co ho ovlivňuje Co to vlastně je image značky nebo firmy? Stručně - image je to, jak cílová skupina vnímá firmu, značku...
27. 5. 2004 ▪ 9 min. čtení