Josef Kapoun

Průzkum trhů (nejen) v bankovnictví

Průzkum trhů a mínění klientů jsou součástí konvenčního a elektronického marketingu, který je nezbytným nástrojem marketingového managementu....
16. 10. 2009 ▪ 6 min. čtení

Bankovní klienti a jejich kategorizace

Jako všude jinde ve světě se i v Česku snaží banky mezi sebou z konkurenčních důvodů odlišit. Různé bankovní domy mají své obchodní politiky,...
28. 8. 2009 ▪ 9 min. čtení

Bankovní poradci

Celkový počet komerčních bank působících v ČR na základě povo-lení České národní banky byl v létě loňského roku 37. V tuzemsku patří banky k...
19. 6. 2009 ▪ 11 min. čtení

O podnikové kultuře

V podnicích a organizacích existují vlastní jazyky, mýty, rituály a nepsané zákony. Podniková kultura je viditelná v chování a vystupování...
24. 6. 2008 ▪ 9 min. čtení

Firemní kultura v teorii a praxi

Firemní kultura znamená viditelné a neviditelné, vědomé i nevědomé myšlení, chování, vyjadřování se, prezentování se, dodržování určitých...
28. 5. 2008 ▪ 7 min. čtení

Optimalizace polohy podniku

Lokalita podniku se definuje jako geografický bod nebo více méně ohraničena oblast (lokalita, region), v níž je hospodářský podnik fyzicky...
14. 3. 2008 ▪ 26 min. čtení

CRM a elektronický marketing

Marketing má za cíl co nejlépe uspokojovat současné zákazníky a nadto získávat nové. Ke zpracování trhu aplikuje různé nástroje. E-marketing je...
18. 2. 2008 ▪ 6 min. čtení

Systém podpory elektronického obchodu

Společnost Zürcher Freilager (dále ZF) již několik let provozuje internetový systém fulfillmentu, vyvinutý pro ni firmou Swisslog Software, jako...
21. 1. 2008 ▪ 5 min. čtení

Moc v řízení podniku

Moc je ve společenském životě všeobecně, a v hospodářském životě zvlášť, pro většinu lidí pojem značně nejasný. Velká část adresátů vlivu moci...
21. 9. 2006 ▪ 10 min. čtení

ASP - služba i pro logistiku a SCM

Příspěvek seznamuje s novou rozvíjející se formou externího zpracování dat - s poskytováním aplikačních služeb (ASP). Vysvětluje jeho podstatu,...
28. 6. 2006 ▪ 13 min. čtení

Logistika - ohlédnutí a výhled

Dnes je podniková logistika v západní Evropě velmi rozvinutá a integrovaná v podnicích všech druhů a velikostí. V polovině...
28. 12. 2005 ▪ 3 min. čtení

Logistika - ohlédnutí a výhled

Dnes je podniková logistika v západní Evropě velmi rozvinutá a integrovaná v podnicích všech druhů a velikostí. V polovině 70. let bylo v Evropě...
19. 12. 2005 ▪ 3 min. čtení

Make or Buy u balení průmyslových výrobků

Problém Make or Buy (doslova "dělat sami nebo nakupovat", obecněji "vlastní výkony anebo jejich externí zadávání") je jednou z klasických otázek...
27. 12. 2005 ▪ 8 min. čtení

Dokonalost není žádná maličkost

Josef Kapounbclt@bluewin.chAle maličkosti dělají dokonalost. To je krédo a praxe celého Švýcarska. Jeho bankovní systém se do...
21. 11. 2005 ▪ 3 min. čtení

SCM: vytváření, účinky a výhody

Cílem každého elektronického obchodu či SCM je vyhnout se změně médií. Je to uskutečněná vize vyhnout se několikanásobnému pořizování údajů,...
29. 8. 2005 ▪ 5 min. čtení

SCM a jeho fyzická a elektronická logistika

Podniková logistika znamená utváření, řízení a provádění všech informačních a materiálových toků, které přicházejí do firmy (opatřovací...
13. 6. 2005 ▪ 10 min. čtení

Role dodavatelů a distributorů

Z pohledu teorie systémů existují v konkrétním systému SCM vstupy a výstupy, které mohou být střídavě na obou koncích řetězce či sítě SCM....
3. 5. 2005 ▪ 13 min. čtení