Pavel Franek

Mýty a skutečnost (4)

Často slýcháme, že vysoké funkce s větší příležitostí k podvádění a korupci by měli zastávat majetní lidé. Tento názor vychází z předpokladu, že...
26. 4. 2013 ▪ 4 min. čtení

Mýty a skutečnost (3)

Podle Jacka Welche, bývalého šéfa GE, svědčí o zdraví podniku tři ukazatele: spokojenost zaměstnanců, spokojenost zákazníků a cash flow.
28. 3. 2013 ▪ 9 min. čtení

Mýty a skutečnost (2)

Benefity bylo slovo, se kterým si mnozí překladatelé v době zhruba před 20 lety příliš nevěděli rady. Prémie? Příplatky? Přídavky? Takže dnes...
21. 2. 2013 ▪ 3 min. čtení

Mýty a skutečnost (1)

V jednom ze svých článků uvádím, že nové manažerské metody a dovednosti, jak efektivně řídit firmu a zvyšovat její výkonnost, doporučované...
25. 1. 2013 ▪ 8 min. čtení

Věčný růst firmy z hlediska ekonomické krize

Za hlavní kritérium úspěšností podnikání je stále považována tvorba a maximalizace zisku firmy. A k tomu je často doplňováno, že cesta k cíli,...
21. 12. 2012 ▪ 7 min. čtení

Některé ze zákonů marketingu

Ve vztahu k zákazníkům je při podnikání zapotřebí znát tři základní věci: jejich potřeby, profil konkurentů a celkovou situaci na trhu, včetně...
27. 1. 2012 ▪ 9 min. čtení

Profil manažera: rozum a cit

Úspěšnost jakéhokoliv podnikání závisí z velké míry na kvalitě zaměstnanců, včetně manažerů. Především ti tvoří konkurenční výhodu: jejich...
27. 5. 2011 ▪ 10 min. čtení

Vlastní manažerské řízení

Je toho dost, co ovlivňuje úspěch firmy a tím i úspěch jejího manažera. Nesmírně důležitá je ovšem každodenní činnost šéfa. A právě o ní je...
25. 3. 2011 ▪ 8 min. čtení

Manažeři a čas

Mnohé znalosti žádoucí k vykonávání manažerské funkce se nedají naučit ani na Harvardu, ani v Oxfordu. Některé se sice dají vyčíst z literatury,...
17. 7. 2009 ▪ 7 min. čtení

Organizace firmy a Parkinsonovy zákony

Plánované počty pracovníků (hlavně v úřadech) často vycházejí z působnosti prvního zákona profesora Parkinsona: "Práce přibývá úměrně s tím,...
19. 3. 2009 ▪ 9 min. čtení

Úskalí stanovení "správné" ceny

Při tvorbě cen, zejména podle situace na trhu, se dle mnoha autorů řeší dilema, zda dosahovat vyšších tržeb nižší cenou a větším objemem prodeje...
19. 9. 2008 ▪ 7 min. čtení

Odměňování a výkon

Hodnotících žebříčků je řada, a to nejen v závislosti na povaze činnosti organizace, jejích jednotlivých útvarů a profesí, ale i na subjektivním...
22. 8. 2008 ▪ 9 min. čtení

Jak přijmout pracovníka a nespálit se

Na trhu práce je sice dost lidí, ale zaměstnavatelé si stěžují, že nemohou najít ty pravé. A navíc, při výběru a přijímání nových pracovníků se...
18. 7. 2008 ▪ 10 min. čtení

Reorganizace a zeštíhlování z pohledu praktika

Když podnik či divize směřují do krize, nebo v ní již vězí, má význam jen radikální reorganizace vycházející z analýzy současného stavu a cílů,...
14. 2. 2008 ▪ 6 min. čtení

Vzdělávání v ČR: příspěvek do diskuse

O problémech vzdělávání se nediskutuje pouze u nás, ale ve všech vyspělých zemích. Převládá názor, že vyšší vzdělání, zejména humanitního směru,...
10. 1. 2008 ▪ 6 min. čtení