Petr Běhounek

Loňské střípky

Na pokraji nového roku má člověk tendenci k ohlédnutí. Neodolal jsem pokušení a zcela netradičně zkusil, jaký chronologický sled zážitků z...
20. 2. 2013 ▪ 4 min. čtení

Konec roku jako doba odměňování

Blížící se konec kalendářního roku je tradiční dobou hodnocení a odměňování zaměstnanců. Letošní kalendář sice už takovou malou odměnu přináší...
13. 12. 2012 ▪ 3 min. čtení

Prokrastinace v pracovním týmu

Pod pojmem prokrastinace rozumíme chronické, téměř chorobné odkládání důležitých úkolů a povinností. Navíc doplněné nepříjemným pocitem...
14. 11. 2012 ▪ 4 min. čtení

Měření výkonu zaměstnanců

Nadcházející závěrečná část roku bývá časem bilancování, hodnocení, zpětných vazeb a návrhů řešení. V zásadě můžeme celý systém hodnocení...
10. 10. 2012 ▪ 3 min. čtení

V účelové reklamační palbě

Letní turistická sezona pomalu končí a nastává čas bilancování. Na první pohled se nijak zvlášť nelišila od sezon předcházejících, statistická...
12. 9. 2012 ▪ 4 min. čtení

Otázky sezonní zaměstnanosti

Jako v jiných odvětvích, tak i v oblasti cestovního ruchu narážíme na periodické výkyvy v poptávce po provozní pracovní síle. V některých...
8. 8. 2012 ▪ 3 min. čtení

CV - vizitka na stůl položená

Curriculum vitae (CV), strukturovaný profesní životopis, je jedním ze základních kamenů žádosti o zaměstnání. Setkává se s ním téměř každý, je...
19. 6. 2012 ▪ 3 min. čtení

Nezávislé hotely versus řetězce

Ještě nedávno bych se nad tématem pojednávajícím o rozdílech mezi hotelovými řetězci a nezávislými hotelovými provozy snad ani nezamýšlel. Je to...
10. 5. 2012 ▪ 3 min. čtení

Resorty okem personalisty

Neodmyslitelnou součástí hotelových trendů posledních deseti let je i poměrně intenzivní výstavba nových zážitkových resortů zajišťujících...
6. 4. 2012 ▪ 3 min. čtení

Síla a moc rezervačních portálů

Internetové rezervační portály jsou v současné době neodmyslitelným, nicméně hoteliéry ne příliš oblíbeným mezičlánkem ve zprostředkování...
8. 3. 2012 ▪ 3 min. čtení

On-line rezervace hotely zaspaly

Vývoj informačních technologií v posledních 20 letech zásadně ovlivnil cestovní ruch. Čeští hoteliéři přitom byli k internetu dlouho neteční....
15. 12. 2011 ▪ 3 min. čtení

Veletržní sezona začíná

Tradiční podzimní start nekonečného seriálu veletrhů a výstav cestovního ruchu v zahraničí i tuzemsku je tu. Jaký má ale v dynamickém světě...
18. 11. 2011 ▪ 3 min. čtení

Postřehy z personálních pohovorů

O zásadách chování kandidátů při pohovorech byla popsána nejedna hora papíru, při rychlém vyhledávání na internetu vybíhají v řadách za sebou...
17. 10. 2011 ▪ 2 min. čtení

Postřehy z personálních pohovorů

O zásadách chování kandidátů při pohovorech byla popsána nejedna hora papíru, při rychlém vyhledávání na internetu vybíhají v řadách za sebou...
14. 10. 2011 ▪ 2 min. čtení

Na křídlech slevománie

Portály hromadného nakupování slaví na českém trhu první rok svého působení a za svůj fenomenální úspěch vděčí mimo jiné i typické české nátuře,...
16. 9. 2011 ▪ 3 min. čtení

Assessment centrum v hotelové praxi

Zejména při startech nových projektů nebo při radikálních proměnách řad provozních zaměstnanců hotelových provozů přichází čím dál častěji ke...
18. 8. 2011 ▪ 3 min. čtení

Jak se postavit na vlastní nohy

Také někdy trpíte utkvělou představou, že vaše práce není až tak doceněná, že plody vaší práce padají spíše na oltář ziskovosti firmy než do...
10. 6. 2011 ▪ 4 min. čtení

Stres jako nevítaný host

Ať již chceme nebo ne, pravý význam slova stres si dnes uvědomuje mnohý z nás daleko zřetelněji a intenzivněji, než by sám chtěl. Těžko říci,...
13. 4. 2011 ▪ 4 min. čtení

Potlačte fluktuaci zaměstnanců

K poměrně nepříjemným průvodním jevům současné hospitality & gastronomy personalistiky patří trvalá zvýšená fluktuace zaměstnanců. Mít...
17. 3. 2011 ▪ 2 min. čtení

Hotely a loupežníci

V dobách dávno minulých řádili loupežníci v hlubokých hvozdech lemujících obchodní stezky, v temných úvozových cestách i nepřehledných roklích....
11. 2. 2011 ▪ 4 min. čtení