Malá protizlodějská kuchařka Snad každému, kdo se delší dobu pohybuje na poli podnikatelském, se stalo, že někdo cizí "ukradl" nějaký ten kousek z jeho truhly duševního... 19. 12. 2012 ▪ 8 min. čtení
Cookies Jak legislativa upravuje "technologický" marketing? Info o uživatelích bude jen se souhlasem Počítače a další moderní technologie předbíhají právní normy a zákonodárci včetně různých dozorových a správních orgánů se snaží tento náskok... 2. 10. 2012 ▪ 5 min. čtení
Cookies - sleduje nás Velký bratr? Moderní technologie předbíhají právní normy a zákonodárci včetně různých dozorových a správních orgánů se snaží tento náskok snižovat více či... 26. 9. 2012 ▪ 4 min. čtení
Více chráněné soukromí Evropa směřuje k přísnější regulaci ochrany osobních údajů. Motorem těchto kroků je snaha alespoň částečně dohnat technologický vývoj stejně... 30. 4. 2012 ▪ 5 min. čtení
Nekalé obchodní praktiky očima EU Jedním z hlavních cílů evropských úředníků je kontinuálně posilovat ochranu spotřebitelů a jejich práva. I z toho důvodu byla přijata Evropská... 26. 3. 2012 ▪ 4 min. čtení
Revoluce v právech evropských spotřebitelů V Úředním věstníku Evropské unie byla dne 22. 11. 2011 publikována dlouho očekávaná směrnice, která nově upraví některá práva spotřebitelů, mj.... 29. 2. 2012 ▪ 4 min. čtení
Nepleťme si skrytou a podprahovou reklamu Ve světě reklamy se používají různé způsoby přesvědčování zákazníků a drtivá většina reklamních metod je zcela legálních a etických. Jednou z... 30. 8. 2011 ▪ 4 min. čtení
Bez souhlasu ani ránu V praktickém životě si již ani neuvědomujeme, jak často dáváme k něčemu souhlas. Ať už se jedná o situaci, kdy vstupujeme do různých prostor,... 27. 6. 2011 ▪ 4 min. čtení
O nás bez nás Snad každý tvůrce reklamy či organizátor marketingové soutěže se setkal s problémem, zdali a případně jak, může v reklamě (soutěži) na vlastní... 27. 4. 2011 ▪ 5 min. čtení
"Technikálie" v reklamě Pro reklamu a marketing platí kromě obecných obsahových pravidel i celá řada poměrně přesných tzv. technicko-formálních omezení, která je nutné... 28. 2. 2011 ▪ 8 min. čtení
Novinky roku 2010 ve farmacii Hodnocení letošního tzv. "supervolebního roku" je poměrně snadné, protože v porovnání s roky minulými ubylo novel farmaceutických právních... 21. 12. 2010 ▪ 5 min. čtení
Product placement čtvrt roku poté Již více než tři měsíce upravuje český právní řád tzv. product placement neboli umístění produktu. Jaké jsou první zkušenosti s dlouho... 29. 9. 2010 ▪ 8 min. čtení
Volte dobře slova Slova použitá v reklamě se mohou stát snadno zdrojem právních problémů, nejsou-li volena uvážlivě a hlavně použita ve správném kontextu. 29. 4. 2010 ▪ 9 min. čtení
Mýty a pravdy srovnávací reklamy Pojem "srovnávací reklama" stále u některých lidí vyvolává dojem něčeho zakázaného, a tudíž v praxi nevyužitelného. Jedná se o přežitý... 31. 3. 2010 ▪ 5 min. čtení
Trnitá cesta zákona o významné tržní síle Návrh zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití, který byl vrácen Poslanecké sněmovně... 18. 11. 2009 ▪ 6 min. čtení
Boj o významnou tržní sílu Poslanecká sněmovna schválila dne 9. září 2009 návrh zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím... 27. 10. 2009 ▪ 4 min. čtení
Co nesmí v reklamě nikdy chybět Zákon ukládá výrobcům některých komodit při označování produktů a jejich komunikace určité povinné náležitosti. Společnost tak usiluje o... 27. 3. 2009 ▪ 4 min. čtení
Právní úskalí cenové komunikace v praxi Cena zboží je jedním z hlavních obchodních pilířů, jak lákat spotřebitele k nákupu. V rámci komunikace ceny jsou využívány marketingové nástroje... 17. 2. 2009 ▪ 8 min. čtení
Právní úskalí cenové komunikace v praxi Cena zboží je jedním z hlavních obchodních pilířů, jak lákat spotřebitele k nákupu. V rámci komunikace ceny jsou využívány marketingové nástroje... 26. 1. 2009 ▪ 8 min. čtení
Užívám, či zneužívám? Tuto otázku si pokládají často všichni, kdo nějakým způsobem využívají značky, produkty někoho jiného, resp. jejich fotografie. 28. 11. 2008 ▪ 4 min. čtení