Václav Šťastný

Desatero pro zaměstnance ve službách

Znovu jsou tu počáteční měsíce roku, tržebně příliš nezajímavé. Co tedy dělat před sezonou? Připravit se na ni. S odhlédnutím od...
15. 2. 2011 ▪ 3 min. čtení

Horké dny jsou ty tam

Letní období skončilo a s ním i charakteristika této sezony. V říjnu již v hotelu asi nečekáte davy vděčné za ledový nápoj a zmrzlinu. Naopak....
20. 10. 2010 ▪ 2 min. čtení

Několik tipů pro větší zisky

Postoj prodavače nebo prodavačky by měl vyjadřovat očekávání zákazníka a vstřícnost jeho požadavkům. Nezáleží na tom, co a kde prodáváte, uvnitř...
15. 9. 2010 ▪ 3 min. čtení

Jak na zákazníka: Prostředí a vstup

S výjimkou internetového obchodu jsou všechny provozovny, prodejny, show roomy, kanceláře i kavárny zasazeny do určitého - daného a vymezeného -...
28. 6. 2010 ▪ 3 min. čtení

Jak na zákazníka: Prostředí a vstup

S výjimkou internetového obchodu jsou všechny provozovny, prodejny, show roomy, kanceláře i kavárny zasazeny do určitého - daného a vymezeného -...
17. 6. 2010 ▪ 3 min. čtení

Horké léto, chladná kuchyně?

Letní období je pro hotel jednoznačným přínosem. Celková "méně výkonná" atmosféra u zákazníků i napjatější rozvrh u "náhodně projíždějících"...
14. 6. 2010 ▪ 3 min. čtení

Kdo okouzlí hotelového hosta

Host vašeho hotelu potřebuje poznat a zaregistrovat, že člověk, který se pohybuje v blízkosti nebo uvnitř hotelu, patří k hotelovému personálu,...
10. 5. 2010 ▪ 3 min. čtení

Perfektní novoroční přání

Po roce jsou tu opět. Pro křesťany období očekávání a na-rození Páně, pro konzumenty zostřené nákupní šílenství, pro všechny společnosti, hotely...
22. 12. 2009 ▪ 3 min. čtení

Lobby jako chrám

Málokde nalezneme zjištění, že hotel je světskou analogií kláštera a materiální analogií univerzity. Zatímco hotelové pokoje jsou mnišskými...
26. 11. 2009 ▪ 2 min. čtení

Proč jezdit do lázní?

Návštěva lázní má tři momenty: zdravotní, odpočinkový a společenský. Navíc se tyto tři momenty přirozeně prolínají. Práce masérky a lázeňského...
20. 8. 2009 ▪ 3 min. čtení

Zákazník a jak na něj

Dvě desítky let už žijeme v klasickém tržním prostředí, ale stále nám nepřipadá, že by se podstatně změnil zákaznický přístup českých prodavačů....
18. 8. 2009 ▪ 5 min. čtení

Náš čas je i hostův čas

Jakým způsobem se, co do času, věnujete svým hostům? Zamyslete se, zda jim dát jistou volnost, vytvořit skutečnou pohodu, nebo mlčky přistoupit...
28. 5. 2009 ▪ 3 min. čtení

Na obědě s první dámou

Jste pozvaní na důležitou společenskou akci a nejste si jisti, kdy je dovoleno začít jíst, jak si říct číšníkovi o přidání nebo kdy zahájit...
29. 4. 2009 ▪ 4 min. čtení

Uměli byste pohostit prezidenta?

Kdo není zrovna lev salonů a domácí obědy či večeře klidně odbývá s řadou přestupků vůči etiketě, může propadnout panice, pokud očekává důležité...
2. 4. 2009 ▪ 7 min. čtení

Jak hosta udržet a získat nového

Letošní rok, říká se, bude přelomový. Řada hoteliérů prý zavře. I bez toho by se měl každý soudný majitel a manažer oboru - krize nekrize -...
29. 3. 2009 ▪ 5 min. čtení

Aperitivem se nepřipíjí

K čemu slouží aperitiv, ať už v podobě aperitivního vína (vermuty a jiné) nebo lihoviny (destilátu)?
8. 12. 2008 ▪ 3 min. čtení