KNO_logo.jpgPohled na firmu očima zákazníka!

 

Mystery Shopping neboli „Tajný nákup“ je spolehlivý a vyzkoušený způsob, jak získat pravdivý obraz o firmě z pohledu zákazníka. Díky „tajným zákazníkům“, kteří navštíví provozovny (či prodejny, servisy), nejsou personálem identifikováni a chovají se jako běžný zákazník (dle předem stanoveného a odzkoušeného scénáře) se odhalí silná a slabá místa v úrovni poskytovaných služeb, prostory pro zlepšení a v případě opakování návštěv ve více vlnách se zjistí dlouhodobé trendy. Před zahájením projektu je proškolen potřebný počet „tajných zákazníků“ a jejich znalosti a schopnosti prověřeny testovacími návštěvami v provozovnách konkurenčních značek.

 

Pomocí Mystery Shoppingu lze mimo jiné hodnotit:

Æ      Úroveň prodeje a schopnosti obsluhujícího personálu.

Æ      Merchandising.

Æ      Sledování úrovně telefonického jednání u recepčních, dispečerů a ostatního personálu.

Æ      Další aspekty zákaznického servisu:

§       Je zákazník personálem správně přijat?

§       Poskytuje mu personál správné informace?

§       Je prostředí, ve kterém je služba poskytována, bezpečné, upravené, čisté?

§       Nabízí personál aktivně doplňkový prodej?

 

Další možností, jak získat pravdivý obraz o firmě z pohledu zákazníka, je Mystery Calling neboli „Tajné telefonáty“. Tato forma využívá „tajných zákazníků“ na telefonu, kteří zavolají zaměstnancům Call centra, operátorům zákaznického centra, informační linky či dispečerům a prověří jejich znalosti, ochotu a formu předání správných informací. Telefonáty jsou digitálně nahrávány, převádějí se do elektronické podoby a jsou klientovi bezprostředně k dispozici.

 

Pomocí tajných telefonátů lze:

Æ      Zjistit, jak pracovníci na telefonu či operátoři vyřizují přání a požadavky zákazníků.

Æ      Změřit jejich výkonnost podle předem daných standardů společnosti.

Æ      Získat reálný obraz a vytvořit si představu o skutečném fungování konkrétního zákaznického rozhraní.

Æ      Zjistit kvalitu informací poskytovaných zákazníkům po telefonu.

Æ      Posílit image společnosti.

Æ      Získat spolehlivé informace o dostupnosti společnosti.

 

Výstupem projektu je analytická zpráva, která může obsahovat:

Æ      Shrnutí výsledků (obecné informace o průběhu projektu s uvedením nejlepších a nejhorších tematických oblastí a nejzajímavějších komentářů tajných zákazníků).

Æ      Výstupy v tabulkách, tj. souhrn výsledků podle předem dohodnutých kritérií (průměry, směrodatné odchylky, rozptyly apod.).

Æ      Grafické i tabulkové znázornění:

§       Porovnání regionů.

§       Porovnání jednotlivých provozoven, prodejen, servisů.

§       Porovnání sledovaných tematických oblastí otázek.

§       Trendy v čase (v případě pokračování projektu).

Æ      Doporučení.

 

Jana HrbkováKNO Česko, spol. s r.o.

 

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist