Návrh podporuje i evropský komisař pro energetiku Andris Pielbags. Opatření podle něj umožní zvýšit energetickou efektivitu v dopravě.
Směrnice by se měla v první fáze týkat pouze vozidel těžších než 3,5 tuny, jako jsou autobusy nebo vozidla na sběr odpadu. Později by se její platnost mohla rozšířit i na další typy vozidel.
Vozidla, která budou považována za ekologická jsou například vozidla poháněná na zemní plyn, LPG, vodík, elektrickou energii a vozidla na kombinovaný pohon. Na jejich nákup bude možné využit i pomoc ze strukturálních fondů a jejich vývoj bude podpořen z programů EU na výzkum a vývoj.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist