V nové směrnici Komise zavazuje veřejný sektor v členských státech EU, aby alespoň jedna čtvrtina vozidel, které nakupuje, byla ekologicky čistá a nepoškozovala životní prostředí tak auta na naftový nebo benzínový pohon. "Cílem je vytvořit trh čistých vozidel, který sníží a postupně odstraní dodatečné náklady na čisté technologie," uvedl místopředseda EK Jacques Barrot.

Návrh podporuje i evropský komisař pro energetiku Andris Pielbags. Opatření podle něj umožní zvýšit energetickou efektivitu v dopravě.

Směrnice by se měla v první fáze týkat pouze vozidel těžších než 3,5 tuny, jako jsou autobusy nebo vozidla na sběr odpadu. Později by se její platnost mohla rozšířit i na další typy vozidel.
Vozidla, která budou považována za ekologická jsou například vozidla poháněná na zemní plyn, LPG, vodík, elektrickou energii a vozidla na kombinovaný pohon. Na jejich nákup bude možné využit i pomoc ze strukturálních fondů a jejich vývoj bude podpořen z programů EU na výzkum a vývoj.
Logo_euractiv.jpg ()

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist