Návrh podporuje i evropský komisař pro energetiku Andris Pielbags. Opatření podle něj umožní zvýšit energetickou efektivitu v dopravě.
Směrnice by se měla v první fáze týkat pouze vozidel těžších než 3,5 tuny, jako jsou autobusy nebo vozidla na sběr odpadu. Později by se její platnost mohla rozšířit i na další typy vozidel.
Vozidla, která budou považována za ekologická jsou například vozidla poháněná na zemní plyn, LPG, vodík, elektrickou energii a vozidla na kombinovaný pohon. Na jejich nákup bude možné využit i pomoc ze strukturálních fondů a jejich vývoj bude podpořen z programů EU na výzkum a vývoj.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist