Společnosti z 5 členských zemí EU se podílely na vzniku multimediální školící platformy, která poskytuje malým a středním podnikatelským subjektům základní „rukověť“ pro úspěšnou realizaci reklamních kampaní v médiích. Projekt s názvem Intermedia vznikl za finanční podpory Evropských společenství v rámci programu Leonardo da Vinci za koordinace české společnosti Free Art Records s.r.o., Ostrava a k dispozici uživatelům bude od začátku února 2006.

Jen v České republice se za rok 2005 v médiích objevila reklama více než 26 tisíc subjektů. V hrubých číslech to znamenalo přes 43 mld. Kč investic. Více než 75 % této částky však pochází od pouhých 300 největších inzerentů, mezi kterými se mikro, malé a střední společnosti prakticky neobjevují. I pro tyto společnosti je však správná a efektivní komerční komunikace jedním z předpokladů prosperity. Právě podpora těchto subjektů v proniknutí k zásadám reklamy a využití médií se stala hlavním motivem a zadáním projektu Intermedia.

Základním cílem projektu Intermedia, který byl realizován v období 2004 - 2005, se stalo vytvoření školícího programu, který by vedle nezbytně nutných teoretických základů obsahoval i praktické zkušenosti malých a středních společností v ČR, Rakousku, Španělsku, Řecku a Portugalsku.

Konečným produktem projektu Intermedia je školící CD-ROM obsahující několik klíčových modulů: Průzkum, Teoretickou část (Curriculum), Mediální slovník, Příručku případových studií a Hru (Testovací modul) v 6 jazykových verzích.

  • Průzkum obsahuje shrnutí sondy provedené mezi malými a středními podnikatelskými subjekty v 5 zúčastněných zemích na začátku projektu. Je obrazem zkušeností, znalostí a představ těchto subjektů v dané oblasti. Odhaluje i určitá národní specifika, která by zahraniční inzerent měl v dané zemi respektovat. Na jeho základě byla upřesněna struktura i obsah výsledného produktu.
  • Teoretická část - Curriculum přináší studijní materiál poskytující teoretický základ popisující fungování mediálního trhu, chování subjektů, které na něj vstupují a rozhodování inzerentů při volbě médií a přípravě mediálních kampaní.
  • Mediální slovník nabízí výklad cca 300 základních pojmů komerční komunikace a umožňuje tak základní porozumění jazyku mediálního trhu.
  • Příručka případových studií jako rozsáhlá strukturovaná databáze 60 konkrétních řešení reklamních kampaní v 5 zemích doplněná o hodnocení expertů, umožňuje nejen zjistit podobu inzerce různých společností, ale i odhalit a poučit se z jejich případných chyb a omylů.
  • Hra je interaktivní simulátor rozhodovacího procesu, ve kterém je uživatel uvolněnou formou konfrontován s hlavními otázkami při rozhodování o přípravě reklamních kampaní. To vše v „tlaku“ běžícího času a ubývajícího rozpočtu.

CD-ROM Intermedia bude představen veřejnosti na začátku února 2006, a to souběžně ve všech zemích, které se na jeho vzniku podílely. Jeho uživateli by se vedle jednotlivých subjektů ze sektoru malých a středních firem měly stát státní a profesní instituce zajišťující podporu drobného podnikání, oborové organizace reklamního a mediálního trhu i školy a školící zařízení zaměřené na marketing a reklamu. I jejich prostřednictvím bude CD-ROM distribuován ke koncovým uživatelům.

Přístup k internetové verzi Intermedia je umístěn na www.free-art.cz/intermedia.