Co se napřesrok změní v nemocenském pojištění
Sazba pojistného na nemocenské, které odvádějí firmy za zaměstnance, se bude snižovat postupně až do roku 2009.
OSVČ nemají nárok na náhradu mzdy podle žádného právního předpisu. V současné době pobírají nemocenské dávky od prvního dne nemoci. Vzhledem k tomu, že živnostníci jsou sami sobě zaměstnavateli, nelze jim uložit, aby si sami sobě vypláceli náhradu příjmu. Proto se jim sazba pojistného sníží už od příštího roku. OSVČ nebudou i nadále mít povinnost přihlásit se k nemocenskému pojištění.
V případě nemocenského pojištění, které za zaměstnance odvádí zaměstnavatel, se sazba pojistného sníží postupně. V roce 2007 se nezmění a bude nadále činit 3,3 procenta z vyměřovacího základu. Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ) zato bude firmám plně refundovat jejich výdaje na vyplacenou náhradu mzdy.
V roce 2008 sazba pojistného klesne na 2,3 procenta a ČSSZ bude zaměstnavatelům refundovat polovinu výdajů na vyplacenou náhradu mzdy.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace



