Zpráva vyšetřovacího výboru Evropského parlamentu o tajných letech americké Ústřední zpravodajské služby (CIA), která byla přijata, se výslovně nezmiňuje o České republice ani o Slovensku. V doprovodných materiálech ke zprávě se nicméně uvádí, že letadla CIA uskutečnila v letech 2001 až 2005 v Česku 21 mezipřistání a na Slovensku jedno.


Česká ministerstva obrany, zahraničí, dopravy a vnitra a tajné služby mezipřistání v Česku v minulosti nepotvrdily. České úřady tvrdí, že civilní lety nepodléhají žádnému zvláštnímu režimu. Ministerstvo dopravy zdůraznilo, že USA a Česko by neporušily úmluvu o mezinárodním civilním letectví, pokud by v ČR přistála letadla s civilní registrací.


Pracovní parlamentní dokument ke zprávě uvádí, že CIA používala letadla najatá od soukromých společností, případně od nastrčených firem. Tyto stroje prý přistály devatenáctkrát v Praze a dvakrát v Pardubicích.


Český europoslanec Jan Zahradil nepřikládá výčtu údajných letů CIA přes ČR velký význam. Fakt, že i tento "militantní protiamerický výbor" nezařadil tyto údaje do vlastní zprávy, ukazuje na to, že je nepovažuje za důležité, řekl Zahradil.
Podle úmluvy, na niž odkazuje české Řízení letového provozu, veškerá letadla smluvních států používaná na nepravidelných letech mohou přelétávat a přistávat na jejich území bez povolení, nejsou-li využity pro obchodní účely.


Zpráva vypočítává 1245 tajných letů CIA ve 24 zemích EU. Nejvíc jich bylo v Německu (336), Británii (170) a Irsku (147). V Bratislavě prý jednou přistálo letadlo Gulfstream V firmy US AV s registračním číslem N1HC. Nic přesnějšího materiál o tomto letu neuvádí.


V ČR byl nejpilnější Gulfstream V s registračním číslem N379P společnosti Premier Executive Transport Services, která je podle výboru nastrčenou firmou CIA existující jen na papíře. V roce 2004 byl prý letoun dvakrát přeregistrován (na N8068V a N44982). V Česku má za sebou údajně devět mezipřistání - mimo jiné 22. ledna 2004 cestou z Kábulu, 5. prosince 2003 letěl přes Prahu z Ammánu, 3. března a 22. července 2003 z Taškentu a 13. prosince do Bagdádu.


Boeing 737 s registračním číslem N313P patřící rovněž Premier Executive Transport Services byl prý v ČR třikrát. Podle dokumentu se zastavil v Praze na cestě z Kábulu (8. ledna 2004) a Kandaháru (6. května 2005)a cestou do Taškentu (21. září 2003). Toto letadlo bylo prý při jiné příležitosti použito k mimosoudnímu vydání Chálida Masrího.


Tento německý občan libanonského původu tvrdí, že byl unesen v prosinci 2003 na hranicích mezi Kosovem a Makedonií a dopraven do Kábulu, kde prý byl mučen CIA. Propuštěn byl v květnu 2004 a výbor EP se jeho případem rovněž zabýval.
Letoun Gulfstream IV s číslem N85VM má za sebou ve dnech 20. až 21. září 2004 cestu Praha-Kábul-Praha. I tento letoun patřící nejprve firmě Assembly Point Aviation v New Yorku byl přeregistrován v září 2004 (na N227SV). Patří americké charterové společnosti Richmor Aviation, která jej podle dokumentu CIA pronajímala.


Toto letadlo bylo prý jindy použito k ilegálnímu transportu bývalého imáma milánské mešity Abú Umara, který byl unesen 17. února 2003 v Miláně komandem CIA a přepraven do Egypta. Tam byl údajně mučen.


Hercules C-130 s číslem N2189M firmy Tepper Aviation, která je prý kontraktorem CIA, přistál v Praze 24. května 2004 při letu z Ammánu. O mezipřistáních v Pardubicích nejsou v materiálu žádné podrobnosti.


Pracovní dokument vyšetřovacího výboru EP uvádí, že k těmto závěrům došel výbor porovnáním údajů Evropské agentury pro bezpečnost letového provozu Eurocontrol, která je odpovědná za letecký provoz nad Evropou, a amerického Federálního úřadu pro letectví (FAA), který uchovává informace o letech do USA a z USA.