Většina lidí si polepší díky slevám na dani


Lidé s příjmy do pěti set tisíc korun ročně, tedy většina Čechů, zaplatí za loňský rok nižší daně. To je výsledek nejvýznamnější daňové novinky letošního roku, kterou je nahrazení některých nezdanitelných položek v základu daně daňovými slevami.
To je podstatné hlavně pro účetní, kteří v těchto dnech začínají zpracovávat data pro daňová přiznání za loňský rok.
Další novinkou je i změna sazeb daní, v nejnižším daňovém pásmu klesla sazba z původních 15 na 12 procent a zároveň se posunula hranice prvního daňového pásma na 121 200 korun.
Co se i přes loňské sliby ministerstva financí nezměnilo, je nedostatek v daňové složence. Zatímco na standardních složenkách je předčíslí a číslo účtu na jednom místě, na daňové složence jsou tyto údaje nepřehledné. Vloni na to doplatilo například 16 tisíc klientů České spořitelny.
Podle ministerstva se změny formuláře chystají až v příštím roce. Lidem, kteří daňovou složenku budou podávat na poště, zřejmě nehrozí nebezpečí, že by ji vyplnili špatně. "Na poštách budou návody, připraveni poradit jsou i naši pracovníci," říká mluvčí pošty Dita Václavíková. Osudné se složenky mohou stát těm, kdo je použijí jako vzor pro podání platebního příkazu.
Daňové přiznání je letos možné podávat až do pondělí 2. dubna.

Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace