Šlegrovou prioritou je podpora ekologické dopravy, která je šetrnější k životnímu prostředí. Jak podotýká, je to i jedna z priorit vládního prohlášení.


Petice (prezentovaná na stránkách Strany zelených) se sloganem Kamiony na železnici, jejímž je autorem, má za cíl přesunout těžkou nákladní dopravu na železnici a v Evropě se zasadit o kombinovanou dopravu zboží. Podle Šlegra se i autodopravci domnívají, že růst kamionové dopravy je neudržitelný, „že je nutný tlak na zpoplatnění všech druhů dopravy a že by zboží přes celou Evropu nemělo jezdit po silnici“, uvedl Šlegr informace získané během návštěvy Svazu průmyslu a dopravy. Náměstek ministra dopravy nastínil svou představu, kdy by silniční doprava rozvážela a svážela zboží do logistických center, odkud by dále pokračovalo po železnici.


Šlegr řekl, že lokality na veřejná logistická centra, kde se budou kamionové kontejnery překládat, jsou již ve fázi vytipovávání. Jak dodal, „musí to být velké plochy, co nejblíže průmyslu a musí být zájem soukromého sektoru“.
Na tento projekt je vyčleněno zhruba 80 milionů eur, přičemž část půjde z EU a část ze státního rozpočtu, uvedl Šlegr.


„Poplatky za železniční dopravní cestu jsou vysoké, chceme je snížit a stimulovat podnikání na železnici. Je třeba také docílit, aby s posíláním zásilek po železnici byla spojena co nejmenší byrokracie. Musí se dokončit transformace Českých drah, oddělit osobní doprava od nákladní. Do poplatků za všechny typy dopravy chceme zahrnout externí náklady jako hluk a emise, což bude požadovat EU,“ dodal.