Euro: Sazby DPH mají být devět a 19 procent


Ministerstvo financí navrhne vládě, aby se snížená sazba daně z přidané hodnoty zvýšila z pěti na devět procent. Vyšší, základní sazba má zůstat na úrovni 19 procent. Informoval o tom server Euro OnLine. O konečné podobě změn budou v příštích týdnech jednat ministr financí Miroslav Kalousek (KDU-ČSL) a ministr práce a sociálních věcí Petr Nečas (ODS). Rozhodnutí o nárůstu nižší sazby DPH by mělo podle Eura zvýšit rozpočtové příjmy zhruba o 25 miliard korun v roce 2008. Tyto příjmy mají nahradit částku, o kterou stát přijde nižším výnosem daní z příjmu. Kabinet Mirka Topolánka chce zavést jednotnou sazbu pro daně z příjmu a výrazné slevy na těchto daních.

Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
  • Veškerý obsah
  • Bez reklam
  • Mobilní aplikace